elftebudordet

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

2013

Av Sofie - 31 december 2012 10:15

2013´s Mål/förhoppningar.


Jag lovade ju mina mål för 2013 också.


Man måste ha mål, jag har lärt mig det. Något som triggar en att fortsätta.

Målet behöver inte vara något livs avgörande utan något som man brinner för, vill ta en fram till och som man sedan kan få något fint ut av. Om det sen handlar om att man blir stolt över sigsjälv och det bara tillfredställer digsjälv så spelar det ingen roll. Huvudsaken är att DU gjorde det!


Jag har aldrig haft några direkta mål, jag har haft ett litet mål under många år. Var nyår har jag sagt "I år ska jag ta körkortet!", detta året kan jag säga att jag nådde det målet.


Nästa års mål:

- köpa mitt sovrum som jag har satt ihop från ikea, ekeby möbelaffär och jysk.

- Göra mitt pilot program på projektet.

- Ta mina högskolepoäng för sex och samlevnads kursen, Kanske/antagligen något mer ?

- Skaffa ett jobb som jag vekligen trivs med.

- Börja tjäna pengar på mitt projekt. (detta räknar jag dock inte med från i slutet på året.)


Mina delmål:

- Börja från och med Januari försöka spara så mycket som möjligt.

- Fixa ett möte, få ordning och stukturera en "studie plan" för pilot projektet. (senast den 7/1)

- Ringa till kursansvarig på onsdag så jag kan se om jag kan få komma in och stå som reserv för vårens kurs. Då sista ansökan var i mitten på december. Annars skriva ner och komma ihåg att söka till hösten. Men hoppas innerligt att jag får börja i vår.

- Fortsätta söka jobb, aktivt och påigt. Dessutom hoppas innerligt att jag får hör något från de jag sökt innan.

- Fortsätta med projektet som nu, jobba framåt, våga ringa och ta kontakt med olika ställen och verkligen satsa!


Sen ska jag givetvis fortsätta att peppa migsjälv och hålla modet uppe.

Förr eller senare så är det ju min tur också =)


Har ni några speciella mål ? !

Kram Sofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards