elftebudordet

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Det här med att söka jobb

Av Sofie - 2 januari 2013 14:24


Jag har nu spenderat cirka 1,5 timma på att söka jobb. Jag har ringt till några ställen, mailat, fyllt i formulär, letat på hemsidor och faktiskt skrivit ner två adresser där de vill ha vanligt brev. Vem gör det nu förtiden lixom?

Trodde alla hade mail eller något nån sånhär sida man ska gå in på och fylla i. Jag har spenderat många veckor framför Arbetsförmedlingens hemsida och många andra jobbsökar motorer med. Men det tar på ens krafter.

Nu har jag ju många bollar i luften så jag har inte haft det så jobbigt, inte från nu när projektet står stilla iochmed att ingen jobbar just nu.


Jag har visserligen praktik som jag börjar nu den 8:onde Janurai. Men förhoppningarna är ju att man får ett jobb och just nu hoppas jag extra mycket på ett som jag sökte i slutet på föra året.

Det hade passat mig så fruktansvärt bra !

Men man får inte alltid som man vill och det gäller att inte ligga på latsidan när det gäller att söka jobb och vara snabb på att marknadsföra sig själv.


Men det som tar på en och tyvärr är det många som sitter i samma situation också. Det är enormt svårt att hitta jobb och det är jätte svårt att veta riktigt var man ska vända sig. Man ringer och får nej på nej hela tiden och man får inte svar från ställen som man söker osv.


Men jag hoppas verkligen att jag får ett jobb detta året och att projektet går framåt hela tiden.

Jag vill, vill och viiill!


Men nu ska jag sluta gnälla.

Hoppas att ni har det underbart och bra och många fina mål i år ! :)


Kramar Sofie

 
 
arbetsförmedlingen

arbetsförmedlingen

3 januari 2013 12:03

Hej Sofie,

Jag heter Susanne och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

Jag vill bara skicka några uppmuntrande ord.
Du verkar verkligen kämpa på och söker både genom att ringa, maila och registrera dig på olika företags egna webbsidor. Bra jobbat!
Du skriver också att du ska börja en praktik vilket också kan vara ett ypperligt tillfälle för dig att att få visa vad du går för och som också ger dig nya fräscha referenser.
Du skriver att du hoppas extra mycket på ett speciellt jobb som du tror skulle passa dig så bra.
Kanske du ska ringa eller på annat sätt kontakta den arbetsgivaren ytterligare för att visa ditt genuina intresse för just det jobbet?
Jag vet att arbetsgivaren gärna vill veta att det är just deras företag och just deras tjänst man är intresserad av, inte bara att man söker ett jobb vilket som helst.
Jag tror att med ditt engagemang och vilja så kommer det snart att lösa sig.
Är det något du funderar över så är du välkommen att ringa till oss på 0771-416 416 eller chatta med oss här: www.arbetsformedlingen.se/kontakt. Det går bra att vara anonym när du ringer oss eller chattar med oss.

Önskar dig all lycka till!

Med vänlig hälsning
Susanne, arbetsförmedlare

http://www.arbetsformedlingen.se

Sofie

4 januari 2013 14:22

Hejsan !

tack så hemskt mycket för de uppmuntrande orden och förslagen. Det ska jag verkligen göra och tänka på!

Kul att engagerar er ute på internet med , det viste jag inte.

Massa tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards