elftebudordet

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Sofie - 19 januari 2013 18:08


Hejsan !


Hoppas att ni mår bra och så. Jag har det lie tyst här. Jag känner att om jag inte har något att säga ås är jag tyst.

Jag har haft två stressiga veckor, fast lärorika och kul. Jag har gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra.

Jag bestämde mig för att aldrig jobba med barn när jag va i 16 års åldern. Jag älskar barn, oerhört mycket. Men jag vill int ejobba med det. Jag har varit vikarie på Albanoskolan i snart 4 år. Jag stor trivs och har länge hoppats på att kunna få en tjänst av något slag. Men utan riktig utbildning så blir det svårt. Jag har iaf har en tre veckors praktik och jag älskar det, praktiken slutar på fredag och ut över mina timmar som praktikant så har jag jobbat några timmar med. Det är så härligt! Så härligt att jag funderar på att detta kanske är vad jag skall göra alltid ? Jag kanske har haft fel, jag borde kanske jobba med barn?

jag vill nog inte jobba som lärare, men assistent eller liknande ?


Iaf, jag fick veta att jag fick jobbet som jag har tjatat om. Jag fick fan ta mig det !

Jag börjar den 28:onde och är jätte förväntansfull. Jag har inte fått ett jobb som jag verkligen brinner för, det har alltid gått till någon annan. Men nu känns det ju lite sorgligt att lämna kidsen och personalen på Albano, men jag har fått klar tecken på att jag är välkommen tillbaka som vikarie och om mitt schema tillåter så är jag kvar som vikarie medan jag jobbar på detta stället med. Vi får se. Men det är skönt att veta att man har gjort något bra under veckorna iaf. Underbar personal och fantastiska barn och ja, jag kan inte klaga !


Nu ser det närmasta halv året säkert ut iaf, efter det får vi hoppas på förlägning eller att Albano har något att ge mig. Det hade varit jätte jätte kul. Jag hade blivit glad oavsett. Jätte glad faktiskt !


Men ja, sen är där en liten (enorm för mig) hemlis kvar, men den får ni vänta lite till på. Den är iofs roligast för mig :P Men ändå, denna bloggen är väl om mig ;)


Ha en perfekt helg !

Kram Sofie!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards