elftebudordet

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sofie - 5 februari 2013 08:48


Hejsan på er !


Det har varit tyst här ett tag, sorry för det. Men när det händer så mycket..


Jag har börjat på det nya jobbet i exakt sju dagar idag, vilket jag trivs fantastiskt mycket på. Jag förvänta mig inget annat visserligen. Men ni vethur det kan vara, man kan alltid ha något som stör en, men här är det så himla härligt. Det som skulle kunna störa mig är så litet att det inte ens stör mig. Känn på den ni ! :p


För er som missat det så jobbar jag på Hållplats 261 och det är ett ställe där man hjälper ungdomar mellan 16-24 att gå vidare med ett projekt, utveckla en idé osv. Det är också ett ställe där det hålls olika evenemang, tillställningar, man kan hyra/låna lokaler för något som man vill göra men inte har lokal för. Det är riktigt härligt !


 


Jag är ansvarig för caféet och det har varit massor att göra där. Det va lite små saker som jag kände att jag ville ändra på och marknadsföringen har varit sådär, då det inte är någon som känner till det förutom personalen, fältgtuppen och eleverna inne på skolan. Men nu är här fint, jag ska sätta mig och göra lite affischer och fixa. Nästa vecka ska jag dra med kollegan och hälsa på några skolor och kolla om vi får sätta upp några hos dom.


Fiket är grymt mysigt och det kommer bara bli bättre !


(Ursäkta kvaliten på visa bilder.. )



Jag skulle tagit före och efterbild, men det har jag inte gjort. Så nu får ni helt enkelt leva med att det alltid sett ut såhär..;) Men oavsett så ville jag bara göra er uppmärksamma på att mellan 14-16 måndag till otrsdag, än så länge så är det öppet för en kopp kaffe eller vad ni nu önskar. Det finns massor av olika saker.

Men framför allt är det i Lunch syfte ..  då det mesta som vi erbjuder är lite lättare maträtter.. :)


 


Vi har även evenemang då och då som heter bland annat Get up- Stay up. Ett himla kul evenmang där man har föreläsare, olika teman osv. Det är helt klart värt att komma och se och lyssna och framför allt träffa nytt folk !


Mitt projekt lite lite på is just nu, då jag vill komma igång med allt detta först, sedan kör vi igen !

Vänta bara ! :D


Nu får jag nog komma igång med morgon sysslorna, men ni får ha en fantastisk dag !

kram ! / Sofie

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards