elftebudordet

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Att skriva en bok

Av Sofie - 6 maj 2013 10:14


Det är ens tor utmaning, att ge sig in på ett så stort projekt. Ett spännande, häftigt och stort projekt.

Jag tror att jag har givit mig in i det redan. Jag har bara inte insett det.

Jag har redan skrivit ett kapitel i en bok, mentorn har läst det och hon verkar gilla det.

Tack och lov är hon en fantastisk "svenska lärare", som kan rätta både stav fel, grammatik fel och allt möjligt. Jag har lärt mig massor bara genom det eller snarare blivit påmind,jag kan ju det. Jag har ju faktiskt MVG i Svenska A, B & C dessutom MVG i Svensk litteratur och även skrivkunskap.

Men när man går upp i en text så som jag gör när jag skriver, så rullar det på av sig själv, man glömmer av sig och man läser texten flera gånger. Till slut blir man lixom blind på felen. Då är det perfekt att ha någon som kan läsa den en gång till och som dessutom är så grym på allt vad grammatik och annat viktigt heter.


Jag har ju inte tänkt göra det till ens tor grej, utan jag gör det för min skull. Jag skriver boken, en liten novell eller liknande för min skull. Den behöver inte bli känd, den behöve rint ekommaut på marknaden, ingen annan än jag behöver ha den. Men jag vill skriva den, för attkunna säga till mig själv att jag skrev den där boken som jag prata om så länge.


Men jag undrar för mig själv, blir man någonsin nöjd ?

Kommer jag känna att jag kan släppa det när jag är så kallat klar med boken eller kommer det vara som bensin på eld. Kommer jag att bli mer fast i det, känna att jag kanske villf örsöka ge ut den, kommer jag då fortfarand ekänna att målet är inte att tjäna pengar utan att bara få ut den?


Ja, ni fattar, kommer jag någonsin bli mätt..

Det började med att skriva en sida, för skoj skull, för att jag hade haft en idé i huvudet länge. Jag behövde göra den till verklighet, få ner den svart på vitt lixom. Så jag skrev faktiskt den i ett block, medan jag satt på rast på mitt gamla jobb. Sedan utvecklades den när jag satt hemma. Sakta men säkert nådde jag två sidor på datorn och för några veckor sen blev den tre och en halv sida för en ansökan som den skull få följa med i.

Nu är det "verklighet", den ska dömmas av några som kan och sen får vi se. Jag skriver vidare på den och ser, som sagt.

Än så länge skriver jag den för min skull.

Men sen då ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards