elftebudordet

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Sofie - 27 maj 2013 15:06



Jag har nu skrivit ett väldigt fint inlägg på jobbets blogg. Jag hoppas att ni tittar in och säger något fint!


Massa kramar mig !


http://blogg.landskrona.se/hallplats261/?p=1835



Av Sofie - 27 maj 2013 14:19

Svaghet


Vad är svaghet?

Är svaghet något positivt eller negativt?

Bestämmer situationen vad svaghet är?


Jag anser inte mig vara svag för att jag faller för grupptrycket och äter en pizza, fast jag egentligen har sagt till mig själv att inte äta onyttigt den närmsta månaden. Jag hatar att inte få göra vad jag känner för. Så jag gjorde valet att äta denna förbaskat goda pizza!


Jag ser inte mig själv som svag när jag gråter för att min dag är pest eller för att jag för tredje gången i rad går in i en stol som jag borde ha flyttat på första gången.

Jag tycker inte att jag är svag när jag ber någon hålla min hand eller när jag ställer mig när någon för att jag känner mig obekväm eller illa till mods i en situation, då tar jag gärna om hans eller hennes arm också.

Jag tycker inte att det är en svaghet att gråta hejdlöst och vilja ringa till pappa. DET gott folk, det är en bekvämlighet.

Jag tycker att det är en styrka, att våga släppa och låta någon annan ta kontrollen. Våga vara liten inför någon annan än föräldrar och syskon. Det är en styrka och en lyx, för det är få som vågar detta.


När jag känner mig som svagast i någons närhet det är när jag ligger/sitter avslappnad, blundar, säger inget och det blir ingen pinsam tystnad och känner tillit för personen, att om något händer så fixar han eller hon det eller vi tillsammans.

Då är jag som svagast, för då är jag bekväm med denna person. När man är bekväm med en person, då har man också tilltro för personen, tillit eller tilltro är svaghet gott folk!


Det är något farligt!

Nej, jag skoja, det är såklart inte farligt.


Det är säkerhet, bekvämlighet, ompysslad, skönt, avslappnat och enkelt.

Det är styrka på en helt ny nivå!

 

Svaghet är det nya starka gott folk!


<3

Av Sofie - 27 maj 2013 10:10


Hej på er !


Idag är det måndag och dessutom LÖNING! (om ni har missat det alltså)

Jag är tillbaka på jobb efter en veckas sjukfrånvaro. Lunginflammation, jippi !

Men efter en veckas pencilinbehandling (den är inte slut alltså) så går det mycket bättre, hostar ut lungorna i mellan åt, men hostmedecin hjälper. Bicolvin(stavning?) , den rekommenderar jag..


Jag sitter och fixar med jobbets blogg, det är faktiskt väldigt kul och inspirerande. Jag ska länka mitt inlägg sen, det är faktiskt super smart och bra. Jag har jobbat ganska mycket med det, min mentor har fått korrläsa det ett antal gånger. Men "är det värt att göras, är det värt att göras rätt från början", som pappa brukar säga.


Jag ska faktiskt fixa en himla massa idag och vid halv fyra-fyra beger jag och Josse oss till ICA maxi på RÅÅ. Älskar att gå och glo där, det är så mysigt och massa olika saker att titta på. Jag behöver inte handla särskilt mycket, men det är kul att gå någon annanstans och ibland.


Dessutom är det bara den butiken som har det goa, laktos och koncerveringsmedels-fria brödet som jag vill ha. För det är super gott och gör inte ont i magen!


Såg ni i City på Egoinas spalt föresten?

Det är min frukost underhållning, City alltså, inte Egoina.. Hade det funnits en Gilla-knapp i tidningen så hade jag utan att tveka tryckt på den för dagens spallt!


Men ha en bra dag allihop!






Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards