elftebudordet

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Sofie - 18 juni 2013 17:23


Soliga härliga svettiga varma goa hej på er !


Ja, denna dagen har gått ut av bara farten !


klockan ringde vid kvart i sju, upp, duscha, äta och göra vid sig förbereda inför eftermiddagen. Sen tandläkaren vid 8.20 och dom gjorde klart för mig att jag har tre visdomständer varav en har kommit ut. Det hade jag ju inte missat, det är ju helt säkert. Så en ny tid bokades för att ta ut den och se om vi kan hitta en lösning på de andra två. Sen fick jag också veta att jag biter snett, antagligen pågrund av spänningar i käken, så tydligen är det inte bara tänderna som är anledningen. Betskena på natten pratades det om, men det vet i tusan om jag ens kommer använda. Ha massa grejer i munnen när man sover, fy fasiken !


Ja, iaf sedan vidare till jobbet, idag va jag ju inte på Hållplats 261 utan på en förskola/fristids i Landskrona. Jag älskar utmaningar. Men denna utmaningen som jag har givit mig in på, det är en helt ny nivå på utmaning. Men det är alltid värt ett försök och jag tycker att det är spännande att utmana mig eller att bli utmanad, så för min del är det i sin ordning:P

Dock får mitt tålamod verkligen kämpa och det är lite jobbigare, då jag har ganska så kort tålamod som de felsta vet. Dock är det sjuuukt mycket längre än många andras och mycket bättre än vad det har varit. Det är bra att utmana det och utveckla sin gräns. Men imorgon med bara sen blir det ledighet till måndag nästa vecka. SJUKT skönt ska det bli, sen jobba två veckor till på skolan, sen en vecka med hållplats 261 på karnevalen och sedan semester två veckor. TRO mig, nedräkningen har börjat! 

Jag tycker om att ha massor att göra, men nu hade det varit skönt att bara få vara några dagar. I slutet på semestern kommer jag förmodligen säga något helt annat .. men ja, för stunden iaf ;)


Ja, när jag kom hem va det snabbt på toa, lite dricka och sen möta upp pappa, köra och hämta min andra soffa som nu är på sin plats och är mycket fin! Nu har jag hela soffgruppen som jag har tjatat om i säkert ett halv år. ÄNTLIGEN känns det helt. Nu ska jag bara hitta en bra lösning för fåtöljen och sen är det super ! :D


Men ja, det va min dag, plus lite till. Imorgon kommer min Goa Anna, hon ska få gå igenom mitt hår med saxen, dricka lite vin, komma ikapp allt som hänt det närmasta halvåret som det faktiskt nästan är sedan vi träffades sist.. dessutom kommer älskade, och det gott folk, det är verkligen på tiden !


Men nu, middag och slappe, fixa lite i stora rummet och sen deckar jag nog, för jag är suuuper trött redan, de som sa att man blir trött av att vara ute i solen.. dom hade rätt, fem-sex timmar i solen idag och ja, jag är DÖÖÖ trött!

Men jag börjar få ganska fin färg iaf.. :D


KÖSS !

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards