elftebudordet

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Sofie - 17 juli 2013 22:49



Idag har jag lärt mig ett nytt ord, en metod som jag omedvetet har tagit användning av. 


jag har sen cirka tre-fyra månader tillbaka försökt ändra min tanke gång. Jag kom på migsjälv med att ha sjukt mycket fördomar, enormt mycket utåt agerande och väldigt negativ i tänkandet. Så en dag satt jag och tänkte för migsjälv att om jag bara ändrar hur jag tänker, så kommer ju allting att kännar bättre, förr eller senare så kommer det ju att bli min första reaktion i en situation lixom. 


Om jag börjar min dag med att komma ut till cyklen och den har punka och blri skit arg för det, som brukar vara den traditionella reaktionen, ja då har jag lagt mycket energi redan där, sen surar jag förmodligen över det hela dagen, sen kommer jag berätta det för kollegor osv. och ta utav deras energi. I stället när jag kom ner till den där punkteringen så valde jag att sucka, räkna till tio och gå till jobbet. Det va en punktering, vem bryr sig egentligen ???


Det har tagit mycket energi av mig att verkligen lyckas vända det, ibland vill man bara explodera. Men så försöker jag avbryta mig. Ränka till tio och tänka efter. Hur hemskt var detta egentligen?? behöver jag verkligen bli arg, kan jag inte bara skratta åt det och gå runt problemet eller va det nu va. Jo, det kan jag faktiskt. Jagf kan välja att inte bli arg och istället bara se det för va det är.. 


Jag brände mig i ansiktet en dag, MED solglasögonen. SÅ nrä jag tog av dom så såg jag ut som fan. När jag såg det så sucka jag och tänkte att ja, detta är jag.. detta är min jävla otur.. och började svära.. sen tänkt ejag .. äh egentligen vem bryr sig ?

jag tog på mig solglasögonen igen, när jag komtillbaka till kollegorna så skratta jag och visade dom.. dom såg ut precis osm jag gjorde från början och försökte komma på ursäkter, lösningar förbanna sig över att vi inte hade ett bättre solskydd osv. Jag bara sucka, vem bryyyyr sig ?!

Nej, jag fortsatt skratta och jag har fortfarand elite va det kvar. Men det kommer gå över.. jag kommer lbi av med det.. Så varför ödsla energi på det ?!


Så detta har jag hållt på med och jag insåg att jag inte längre behöver koncentrera mig eller tänka efter längre, inte lika mycket iaf.


I helgen träffa jag massa killkompisar, vi va nere vid stranden och en av mina tjejkompisars vännar och jag kom i kläm, det sluta med ett mindre Öl bad för mig.. I vanliga fall hade jag skrikit och gormat, förmodligen gjort något osm för mig skulle speglas som tusen gånger värre, hatat människan till jordens ände osv.. Men jag skratta, suckade och tänkte okej.. Antingen drar jag igång världens krig eller gör jag honom osäker, går ner och tvättar håret i havet och fortsätter kvällen. 


Så jag valde alternativ två, känd eingen irritation eller liknande, det osm var påväg la sig inom 5 sekunder och jag hade precis lika kul som jag hade hoppats på... DÅ insåg jag hur långt jag hade kommit..


Jag ser inte alla felen på min kropp, jag har liten kurvig kropp, med relativt stor rumpa.. Men jag har vackert här, härlig kropp enligt grabbarna och jag är frisk.. dessutom tycker jag själv om mina ögon också. Jag kan räkna fel, jisses va jag kan räkna fel. Men varför ?! vad ger det mig förutom en hemsk start på dagen ???



Jag hitta denna länken  och jag rekommenderar att ni verkligen läser igenom den .. 


Det är en skön känsla..:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards