elftebudordet

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Sofie - 19 augusti 2013 11:37

Ja, stina är ju ett påhittat namn det förstår ni antar jag. Menjag säger det ändå.


Föra veckan så bar jag och fick massage på en salong här i Landskrona. Jätte fint ställe och dom va jätte trevliga som jobba där. Jag hade hoppats på att det skulle hjälpa mot axlarna och nacken, har haft ont i dom jätte långe nu. Men tror att det har mede stressen att göra.


Iaf, jag satt och väntade på att det skulle bli min tur och en kvinna i 45-50 års åldern är inne och får predikyr. När hennes telefon ringer så svarar hon " hej det är mamma, ja eller "Stina"" .. 


Jag funderande en stund på varför hon ändrade sig medan hon prata vidare, kände inte att jag ville lyssna på samtalet, även om hon var svår att missa. Men jag funderade iaf på det och när hon la på så säger hon " åh, det är så svårt nu när dom blivit stora, jag vet inte om jag ska säga mamma eller Stina. " Jag fick verkligen kväva ett skratt och ta upp tidningen för ansiktet så att hon inte skulle se mig. Du är väl för fan mamman, då säger man mamma om man vet att det är ens son eller dotter HERRE GUD!


Hon pladra på om att det va svårt att vara mamma till tonåringar osv och massa annat, som sagt det är svårt att missa, salongen är inte så stor och hon satt bara någon meter ifrån mig. Men jag kunde inte släppa det, varför skulle hon inte svara "hej det är mamma" om hon såg att det va ett av hennes barn?


Men, nu ska jag göra vid mig och cykla och pumpa cyklen, pappa hämtar upp bromman i eftermiddag nä rjag är på jobb,hon ska på sin årliga kontroll, och jag hoppas innerligt att hon vill komma igenom den felfritt.

Har pratat med bovärden också, Äntligne ska jag få lägga nytt golv i sovrummet också. Älskar det, det golvet som jag har nu är väl inte fult, men det är blekt, skador och sletet. Det behöver bytas ut..


Jobbar mellan 13-18 idag sedan blir det gymmet och sen får jag nog äta något med. Blir en lugn dag, precis som hela veckan. Det är skönt, gillar veckor som är planerade och man bara precis behöver glida med..:)


Men, ha en bra dag !

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards