elftebudordet

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Sofie - 7 september 2013 18:15



Go kväll!


Som jag sa innan så va det en bra dag i det stora hela igår. Skolan med barnen gick super bra, dom var så himla duktiga och för varje timme så känns det som att YES, detta vill jag göra, detta ska jag göra. Det är så kul, det är så härligt! Även om man då och då får höja rösten lite eller ta någon åt sidan eller säga "du, jag vet faktiskt inte det, du får fråga fröken på tisdag när hon är tillbaka. Dessa tre dagarna Torsdag, fredag och på måndag är jag lärare i en fyra. Jag har sagt att jag vill ha treor-femmor. Dom är fortfarand eivriga i att lära sig, men samtidigt villiga att låta en kämpa för att de ska vara nöjda hela tiden. Men de förstår när man sätter sig och pratar med dom och det är en ålder där de utvecklas, frågar, lär sig och är sådär härligt barniga..:)


Dagen slutade med hänga gubbe och dom fick sig ett gott skratt när de såg vad det var för ord jag hade fått dom att gissa till och sedan fick jag kramar av många av barnen. Det värmer i hjärtat, det va ett perfekt avslut på dagens arbetspass=)


Idag har jag faktiskt inte gjort någonting, kroppen är lite urfunktion. Jag saknar hjärtat mitt som kommer hem snart (äntligen).. men nu känns det som att tiden går baklänges. Det är faktiskt super jobbigt. Men snart, som vi sa.. vi klarar två månader det fixar vi! och en del dagar har jag känt att fy fan för detta och känt mig riktigt nere.. som idag.. ibland har han behövt lite pepp eller bolla något med mig eller tvärt om. Vi är ett bra team :) du & jag <3


jag kolla film till halv två sen gjorde jag pannkakor, åt en och gick och la mig somnade och vaknade kvart över fem. Nu har jag varit och handlat lite. Fick ett par nya skor av mamma och syster igår när jag va och hälsa på. Tänkte att jag skulle prova dom idag, dom va SUPER sköna.. Kändes som jag gick barfota!


Nu har jag köpt choklad, min krokant fanns inte så jag tog digestive.. super gott!

Fixat dipp och chips och delat lite gurka och morötter, blir en bra kväll=)

Jag kommer säkert vara det där super trevliga sällskapet och ägae till bostaden som somnar som vanligt. Men det vet jag att de struntar i så det struntar jag med i. Ska passa på att duscha medan dom är här med, hatar att duscha när jag är ensam:P  Låter super löjligt, men jag är inge vidare på hela ensam hemma grejen:P


Men nu ska jag ta te och vänta in dem=)


Puss på er och hoppas att ni har en lika bra dag! :)

Av Sofie - 7 september 2013 09:49



Lördag morgon!


Jag ligger i sängen och dricker te och tar det lungt, kollar på film. 

Jag skrev inget igår, mest för att jag inte hann, men sen när jag hade planerat att sätta mig och säga hej till er då hade jag full show med att bekämpa ångesten som välde upp i mig. Antagligen från en obehaglig natt dagen innan och ett par stycken attacker som jag tryckt undan och bort sett från ett par dagar. Igår när jag satt ensam och skulle kolla film och somna så kom allt. Helt oförberett. Mamma skrev att jag skulle komma hem igen, men jag kände att jag va tvungen att klara det på egen hand, just för att inte känna mig så maktlös nästa gång.. 


Natten till igår ringde nån skum typ och påstod att vi hade träffats och massa sånt. Då jag har en bakgrund av knäppa typer så blev jag jätte orolig, och då en ångest attack hade vilat unde rytan ett tag så blev jag jätte rädd och ringde för att prata en stund med Josse. Som utan att tveka svarar "jag kommer nu, ska jag ta med något?"

Jag blev så förvånad men samtidigt lättad. Jag trodde inte att någon skulle göra så för mig. Jag menar hon har ju sagt att hon aldrig skulle tveka om det var något. Men det har så många sagt och sen när det väl behövts så har dom ursäktat sig med diverse olika saker. Josse reste sig från sängen och cykla till mig mitt i natten för att sedan få sova tre timmar på soffan och sen köra och jobba. Det är vad jag kallar vän. 


Det visde sig sen att samma idiot hade ringt till andra. Men känslan satt fast i mig och efter att ha haft en helt fantastisk dag och mysig kväll med familjen så kommer jag hem och det lägger sig som ett moln över och runt mig. Jag viste inte var jag skulle ta vägen, jag ville inte ligga, kunde inte va i sovrummet, vågade inte gå ut och gå, vilket jag brukar göra när det kommer. Jag satt mig på balkongen och tog mig samman, trotsade känslan och bädda ner mig i sängen och lät balkongen va öppen.


Ni vet, om man får attacker så kan de kännas bättre om man får kall luft när man andas, för då känns andetagen mer och man påminns om att man faktiskt har fria luftvägar, intrycken av vind, fåglar, bilar osv sånt som man är van vid att höra kan också lugna sinnena.. så att ha balkongen öppen va ett medvetet val. 


Jag fick ligga med film på och arbeta bort det, som tur va så blev den inte super stor och jag kunde efter någon timme somna i lugn och ro utmattad med film i bakgrunden. Det låter säkert löjligt, men jag va nu på morgonen super stolt över mig själv att jag gjorde det på egen hand.. 


Jag vet att det bara behlvs en sak för att detta ska bli lättare och bättre. Det är påväg.. så jag vet att det blri bättre snart. Jag måste bara komma i fatt mig, sluta oroa mig för söker osm jag ändå inte kan göra något åt. Jag kan bara göra det bästa av situationen. Så det är som man brukar säga.. Gilla läget..Även om det inte är ett läge som jag kan rekommendera...


Jag ska berätta om går dagen, som va jätte bra och så.. men nu ska jag dricka mitt te och kolla klart på filmen. Sen ska jag fixa lite. sen får vi se vad som händer..=) 


Förresten, Somethings gotta give, det är en film värd att se !


Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards