elftebudordet

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Uppdatering

Av Sofie - 16 september 2013 18:57



Hello på er !


Måndag kväll och ni kan inte tänka er !


I lördags ringde min telefon på kvällen och det va min chef/rektorn på skolan som jag brukar vika på. 

Hon undra om jag kunde tänka mig coh börja jobba 55% från och med på måndag. jag ville bokstavligt talat hoppa av lycka. Men tacka snällt ja och fråga lite olika osv. Hemskt trevlig person och en kanon chef!


Så jag jobbar nu mera på Albanoskolan och jag älskar ju denna skolan och har velat jobba där länge nu, Ja, jag har ju jobbat där från och till sedan 2009. Men nu är det på riktigt, jag är så himlens glad ! 

Jag ska ju plugga nästa år, så jag har pratat med rektorn och hon är enbart positiv till mitt val, då hon har tjatat på mig i snart ett år om att ta utbildningen. Så hon är nöjd och jag är både orolig, enkslig men samtidigt väldigt inställd på att göra det. Dock kan man ju aldrig förutspå hur livet ser ut om ett år. 


Men som det ser ut nu, så är planen så iaf. 


Idag va som sagt första dgaen och det va intentsivt, men kul. Kul som fasiken!

Efter jobb blev det en runda till farmor och fika och så, sen hem och börja tvätta, blev en promenad och snart sk ajag ner och slänga in sista rundan i torken. Hoppas att det hinner bli tort. Det är så korta pass här. Har skickat in olika saker och fixat lite med. Så nu kan jag sjunka ner i soffan i godan ro om cirka en timme. Ska bli skönt, synd att det blir så in i helsikes kallt så fort det går under 15 grader bara, det är verkligen svinigt kallt här. Jag ska dock köpa en termometer och hänga i lampan i storarummet och sovrummet. För det blir riktigt kallt här. Det är till och med känt att de området som jag bor i har svinigt kalla lägenheter, men va fan ska man göra. Jag älskar ju lägenheten och området annars. 


Ajja, hoppas att ni har haft en bra dag ! =) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards