elftebudordet

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Back to school

Av Sofie - 27 september 2013 11:49


Hejsansvejsan!


Precis som titlen säger,så börjar jag plugga igen i oktober. Det blir fem veckor med naturkunskap "A" och sedan fem-sex veckor med Matte "B". Då kriterierna har förändrats för den universitetsutbildningen som jag siktar på att komma in på i höst nästa år så får jag nu plugga upp/om några betyg. Men jag hade iaf över 90% godkända betyg så jag va berättigad att söka. TOPPEN:D


Ni vet inte det, men jag har haft stor ångets över att bestämma mig för vad jag vill jobba med och allt sånt. Jag har hoppat fram och tillbaka och provat på diverse olika saker. Min chef på skolan som jag jobbar på nu har tjatat i två år att jag ska plugga till lärare av något slag.

Men jag har inte känt mig redo. Nu känner jag att jag är redo och i rätt tid i livet.


Jag är singel, har bara mg själv att sumpa eller höja, bara jag kan påverka detta och ingen annan tar skada av att min ekonomi ser lite si och då ut under en period. Dessutom kommer jag kunna jobba och 3½ ett halv år är super att ha planerad för en som gillar att ha koll på saker och långa planeringar. Jag kommer ju dessutom kunna jobba deltid på skolan som jag redan är på om de behöver mig. Det kommer gå utav bara farten :D


Det som har vägt mest på att jag inte velat göra utbildningen är att jag blir skuldsatt. Med studielån, men min gamla kollega sa det att det har ju typ alla och nu har jag pratat med olika i olika åldrar och det verkar faktiskt som att hur man än gör så ska man ha utbildning av högre grad så får man i nio av tio fall ta lån.. och då gör jag heldre det nu och lever lite sådär nu än om man kommer på det om ytterligare tio år och kanske har hunnit skaffa barn och grejer. DÅ sitter man i en annan situation. SÅ jag har valt att se mitt studielån som en invenstrering i mig själv.


Är så galet peppad och spänd. Träffa nytt folk, få ännu två ämnen att strycka från min idiotiska och rebelsika tonårsdumhet. Framför allt ett stort steg i rätt riktning :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards