elftebudordet

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

tanke verksamhet mitt i natten.

Av Sofie - 29 september 2013 23:30


Jag vill inte ha någon som avgudar mig eller som inte ser mina fel och brister.  Jag vill inte ha någon som kommer hem med rosor var dag eller som kallar mig älskling och andra gulligheter istället för Sofie. Jag vill inte ha någon saga eller prins på en vit häst med blank rustning.


Jag vill bara ha den någon att luta mig på när det är tufft, den som vet att jag kan vara lite hård. Men innerst inne är så liten och inte utnyttjar det mot mig. Den någon som vet att jag känner mig dum när han säger gulliga saker och heldre vill höra att jag har varit as duktig när jag stolt berättar något för honom litet som jag åtstadkommit.


Den någon som kan ta mig i sin famn och jag känner mig sådär liten eller när jag pratar om något som är viktigt för mig så ler han åt mitt agressiva engagemang istället för att känna sig utsatt och försöker tysta ner mig.


När jag kommer hem och ser att han har dammsugat och diskat och för honom var det inget stort men för mig var det hela världen eller när han låter mig komma och lägga mig hos honom när vi ska sova och inte tar det som något negativt när jag ruller över på min sida när jag har somnat.


När vi kan gnabbas och retast med varandra och trots att vi är hårda i mun mot varandra så vet han att jag egentligen vill säga alla de där kärleksfulla orden. När vi är bland folk och han lägger handen där på ryggen som är precis mellan vän och ”min” och ger mig en känsla av att han är stolt över att ha mig med sig.


När jag tittar mig i speglen och tänker ”usch som jag ser ut  idag ”och han går förbi toan och tittar in och säger i förbi farten ”Varför du sminkat dig idag?” och jag vet att han inte vet att jag inte har sminkat mig.


Eller när han sitter och tittar på något program och jag går förbi och han försiktigt utan att släppa blicken från tv:n drar sin hand över min rygg försiktigt som för att visa att han ser mig och i min kropp känns det som ett kärleksrus.


Eller när han har gjort något och är skitig och svettig och barnsligt energifull och kastar armarna om mig och drar mig i en virvel och struntar i att jag säger att han luktar äckligt. Utan han skrattar och kramar mig lite extra för att retas. Inom mig skriker jag av förtjustning men allt han hör är mitt gnäll över ”äckelbeckel-lukten”


Jag har heldre en hel dag runt bilen med en av hans skitiga oljiga halv trasiga tjocketröjor dragen över mig och se honom koncentrerat röra sig runt bilen och be mig hjälpa honom än att sitta på en stol som något jävla visningsobjekt.


När han ”tänkte köpa en bukett rosor och ta me dmig på restaurang, men fastna i garaget och tänkte att vi kunde gå ner på grillen och äta en korv med bröd och sen köra och köpa godis och slappa i soffan tillsammans istället. ”


Jag vill inte ha någon saga, jag vill inte ha det ansträngda. Jag vill inte ha något tillgjort och överdrivet. Jag vill ha en skitig, svettig, rufsig, stark,busig, vettig och manlig man.

Med alla de brister och fel som tillhör och den tafatta och dåliga romantiken som en man kan ha. 



Satt och skrev mest för att jag inte kan sova och det bara blev. Så jag bara låter det va. 

Sov gott !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards