elftebudordet

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Sofie - 8 oktober 2013 19:52



Ringaren i notre dame.


Herkules



skönheten och odjuret

 

Oliver och gänget








Av Sofie - 8 oktober 2013 14:41



Hej ! 


Nu är jag sådär ilsken igen och som ni förstår så är det A-kassan som jag inte är överens med. Nej, jag vet det är inte många som är det. Men ärligttalat så har jag inte haft några större problem med dom tidigare. Det är klart att man sutit frustrerad och undrat i sitt stilla sinne varför i *pip* de behöver ett till jäkla arbetsgivarintyg när de fick det förra perioden. Men nu har de jäklarna fan ta mig givit avslag på utbetalningen för torsdag som kommer. För FEM jävla arbetade timmar i OKTOBER MÅNAD TVÅTUSETOLV!


Vilket i mitt fall betyder att jag just nu ligger duktigt mycket efter med pengar. Nu har jag iofs vad jag behöver i kylen i stortsett men man vill ju faktiskt leva med, och det är planer som man sett fram emot som man kanske får ge återbud om. Jag hatar verkligen det, för jag lever inte något jäkla lyxliv som det är, men jävla mat på bordet och en fika eller en liten roliga sak ska man väl få lov att göra. 


Framför allt när det inte är ens eget fel att det blivit som det blivit, nej dom gör fel och ger fel information sen får jag sitta i skiten och ringa runder och be om ursäkt och skit och mög. Det är så jävla påfrestande på humöret, tålamodet och framför allt sömnen. I natt låg jag och fundera på vad jag hade som jag kunde sälja sen tänkte jag nej, jag tänker fan inte sälja något. Jag har inget i överflöd, jag har inga dyrbara saker, jag har det som behövs för att leva ett sunt, vettigt enkelt jävla svenssonliv som en vuxen människa. Det ska jag väl ändå få lov att göra. 


Att jag dessutom jobbar deltid för att få erfarenhet och kött på benen inom det yrket som jag så småning om kommer utbilda mig i det skiter dom i, nej om någon vecka stängs min a-kassa av om jag jobbar ens tre timmar på EN JÄVLA VECKA. Då får jag ingen utbetalning alls från dem den veckan.


Fattar ni, Jobbar jag tre timmar på onsdagen då får jag inga pengar alls för den veckan. Det är fan i mig sjukt, det ska väl för fan vara en jävla hjälp, jag har betalat in 300 kr till denna arbetslöshetskassan var jävla måndag i fyra-fem jävla år. Till vilken jävla nytta då, så jag måste stå och välja på Jobb och gå arbetslös på heltid, ni måste fan skämta. Ni gör för fan så att jag cyklar i motvind era jävla idioter !!!



/ ARG bitterfitta.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards