elftebudordet

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Uppdatering!

Av Sofie - 9 december 2013 16:45

Hej på er !


Hoppas att ni har en bra måndag. Ny vecka och nästan på ny månad ju!

Det är snart Jul, det är helt sjukt. Snart kommer nyår och innan vi vet ordet av så är det 2014. Fattar ni?


Tvåtusenfjorton, det är helt sjukt om något är sjukt!

Jag har fått en himla massa gjort idag. För cirka två månader sedan fick jag för mig att ta tag u detta med skola. Att plugga vidare och faktiskt skaffa mig en riktig utbildning. Ja, nu är ju mina två gymnasieutbildningar också riktiga utbildningar. Men jag använder mig inte av någon av dom. 

Jag är samhäll-kulturvetare i grunden, sedans kola jag om mig inom handel - inköp och logistik. Det gick ju som det gick med den kariärren.. 


Då jag under snart fem år har ramlat tillbaka på samma yrke och fått höra av min chef och kollegor och vänner att göra min utbildning och plugga till lärare ganska länge nu så insåg jag att sk ajag nu få det gjort så är det nu. Medan jag fortfarande är ung, fortfarande inte har några barn eller liknande. När jag fortfarande är "fri". Det låter hemskt, precis som om man har kedjor och handklovar när man har barn.. Det var ju såklart inte så jag menade. 



Men iaf, så föra veckan avsluta jag en av kurserna som jag behövde för att ha behörighet och idag ansökte jag om nästa.Nu är det Matte B (matte 2b) som ska göras. Jag är faktiskt riktigt orolig och nervös men taggad och förväntansfull samtidigt. Kruxet är att jag är så jävla värdelös på matte eller ja, nä det kan jag väl inte säga heller. Jag kan matte, jag är värdelös på att förstå alla jäkla formler och skit som man ska göra för att få ut resultaten. Men jag får ju helt enkelt öva, öva och öva och inte ge mig använda min fader som jäkla mycket som det bara går .. sen ska jag nog också klarar det. Övning ger färdighet sägs det ju.


Min anställning på skolan som jag har jobbat på nu under hösten går ut nu den 20 december och det är verkligen sorgligt. Jag hoppas att de vill förlänga den sen efter jul och nyår. Trivs som fisken i vattnet där. Dock har mitt immunförsvar svikit mig denna vintern. Det är tredjegången på bara två-tre månader som jag är förkyld, febrig, hostar och hes nu. Men det är inget att göra åt det. Jag jobbar med barn, dom har massa balilusker och det är ju faktiskt inte konstigt, vi går ju nästan på varandra, barn och fröknar och lärare var dag minst 8 timmar fem dagar i veckan. Det är oundvikligt. Men jag brukar klara mig med en regäl förkyldning. 


Ajja, nu har jag iaf fått skriva av mig och uppdaterat er lite. 

Ni får ha en bra dag!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards