elftebudordet

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Sofie - 10 maj 2014 21:49

Hej

Nu har vi sett hundraåringen, flummig och vi hade ingen text så vi missade vad de sa när de inte pratade Svenska eller engelska.

Men den va bra!
Jag kommer se den igen, fast med text.
Helt klart värd att se!:)

3/5 tummar upp från fröken Sjöberg!

Av Sofie - 10 maj 2014 16:27

Hej!

Jag kollar på Lets Dance eller jag kollade. Finalen var igår. Jag läser även Kenzas blogg. Jag tänkte att jag skulle gå in och kolla om hon hade skrivit något om gårdagen. Jag är inte så mode intresserad,men jag gillar Kenza.

Jag har inte varit inne på hennes blogg på några dagar, så jag läste några inlägg tillbaka. Tydligen är hennes lille vovve sjuk. Hemskt, jag vet hur ledsen och hjälplös man känner sig när djuren inte är på humör eller är sjuka. Jag älskar verkligen båda hundarna i mitt liv. Fast min egen bor hos mina föräldrar på heltid sedan tre år tillbaka.

Hon hade varit ledsen när de hade fått lämna kvar hunden. Ja,vist det är tråkigt och man känner sig ledsen och orolig och kanske gråter.

Men varför tar man en "egobild"?
Det sista jag tänker på när jag är så ledsen och orolig som hon beskrev att hon var. Det är att ta en böld på mig själv. Inte för att jag skulle oroa mig för att se ful ut eller något. Tanken slår mig inte helt enkelt. Varför känner man ett behov av att ta kort på sig när man är ledsen??

Funderande Tjej.se

Av Sofie - 10 maj 2014 09:56

Godmorgon!
Jag hoppas att ni har sovit gott, det här jag!
Vaknade dock med täppt näsa och jätte klibbiga ögon. Men det är snart fixat!;)

Jag har stängtmin Fb, bara för ett tag. Jag lägger för mycket till på det och sista två veckorna har jag tänkt " är detta verkligen intressant?". Oftast lägger folk ut "likes"-bilder. Alltså bilder som någon gjort något roligt med eller hur man ska gilla för att visaatt man är emot barn/djur misshandel eller mot svälten i någon världsdel.
Jag bryr mig faktiskt inte, jag gör något i verkligheten. Jag skriver på Fb om det är något projekt som kan hjälpa eller liknande. Men va fasikenska ett likes göra för skillnad?

Om man tror att bara för att man tryckt på en gilla-knapp som är under en text" gilla om du är emot fattigdomen i blablabla" och en bild med en liten undernärd unge å bilden så har man gjort sin goda gärning fördagen. Då tror man fel!

Ja, fattigdom är tråkigt, sorgligt och i många fall hemska. Men en jäkla gilla-knapp gör inte skillnad!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards