elftebudordet

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Sofie - 4 augusti 2014 16:12


Socialdemokraternas nya reklam om en medelålders mans mammasom är på ett ålderdomshem. 

Jag har sett den ett par gånger nu under tiden som jag surfat runt och samtidigt haft tv i bakgrunden. Jag får ärligttalat ont i magen, va fasiken ska man göra ? Jag har tänkt på det många gånger, vad gör jag om mina eller sambons föräldrar bli dåliga eller ja, gamla på så vis att de måste sättas på ett hem. Min mormor och farmor är närmre 80 år, farmor är frisk och med i allt osm hände roch ute på sina äventyr med diverse olika researrangörerna vilket jag är så himla glad för, min mormor har en del problem, pågrund av åldern, men hon är ute och far och med oss i diskutioner osv. så de behöver inte bo på hem, men om eller när de behöver det. Hur ska det funka då ? 

Jag får ont i magen av att höra vänner som pratat om sina mor eller far öräldrar hur dom har det på en del hem och andra har det ju nästa bättre på ett hem. Då de kan gå ut i sällskapsrummet och umgås med de andra beonde, medan andra bara sitter framför en tv på sitt rum och får knappt hjälp ibland. Inte för att personaöen inte vill, utan för att de inte hinner, det finns inte resurser osv. 


Det vill jag inte ska hända mina föräldrar och inte sambons heller, i min värld funkar det inte så, vist dom är gamla och kanske inte så ätta att ha och göra med alltid, dom vet förmodligen inte ens om att dom är lite jobbiga ibland. Men det rä ju vårt kött och blod, vår histora, som som byggt vår värld och land nu, innan vi tar över. 

jag kan inte välja bort det, jag kan inte bortse från de faktum att det är ju en del av mig.


Jag vill inte att det ska se ut på det viset, jag vill inte att den reklamen ska vara vår sanning. jag får ont i magen av att se den, jag blir ledsen och bekymrad och orolig. jag tycker inte allsom den reklamen, jag uppskattar att det tas upp. Men det är så fel att det faktiskt är en del äldres verklighet.


Usch :/

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards