elftebudordet

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Sofie - 13 januari 2015 18:45


Hej på er !


Alltså nu är jag lite bitter. Jag köpte första boken för att alla pratade om den och jag hade ingen aning om vad boken handlade om. Jag köpte den för att jag behövde en ny bok och jag hade hört att den va så bra och det va så si och det va så så och den var på extra pris. Well, den tar vi !


Så jag köpte boken, kom hem och gosa ner mig i soffan med en kopp te.. en timme senare hade jag fortfarande inte rört teet och jag var trollbunden. Jag kunde ingenting om ämnet(BDSM), jag viste ärligttalat inte ens vad det var innan jag köpte boken/böckerna. 

Jag tycker att allas sexuella läggning är upp till var och en, vad man tänder på finns det väl ändå lite gränser, men det är för att det får inte skada någon som inte "är med på det" och om det skulle bli så att det blir för mycket för den som är undergiven så ska det avbrytas direkt. Suntförnuft lixom, precis som djursex och minderåriga osv. ITE är okej. Men BDSM är ju något som båda individerna har valt att utföra och tänder på det. Så, if it works, go for it!

 

Iallafall, boken är sexuell, i första boken är de väldigt laddat och sexigt, så som det ska vara mellan två personer som attraheras av varandra. Igenom både ettan och tvåan är det väldigt sexuellt och laddat, äventyrligt och förväntansfullt.Det är precis som en sådan bok skall vara. 

 


När det började pratas om att det skulle komma ut en film på böckerna blev jag skit glad, jag föredrar böcker för att man skapar sig sina egna karaktärer, dom ser ut som man själv bygger upp dom osv. Men det skulle bli kul att se hur dom byggde upp storyn och olika hänndelser utan att det skulle stoppas och klassas som en porrfilm. En del scener ur boken är grundläggande för att det ska bli just laddat och sensuellt och framför allt sexuellspänninng, vilket böckerna faktiskt går ut på. Tredje bokenn var för mig lite väl mjuk och den röda tråden försvann lite, plötsligt var det spänning när de hade sex i bilen på en parkerinng.. Så jätte spännande är det ju inte.. 

 

Men nu när jag såg den sista (förhoppningsvis) trailern innan den ska visas på duken så verkade det som om det var en klassisk romantisk film, jag säger som en killkompis, hoppas nu att dom inte glömmer bort att böckerna grundas faktiskt på en kille med förkärlek till BDSM, något som är tabu och lite hemligt, men värt att ta upp och värt att nämnas samt fortsätta vara den röda tråden i filmen precis som i boken. Så jag hoppas att det inte kommer en romantisk film på duken när vi går och ser den. För jag ska se den, om jag så ska gå och se den ensam

(nä, jag kommer tvinnga sambon att se de med mig;)) 

 

Här kan ni läsa lite mer om vad BDSM innebär. 

 

Ofta tror folk att det är mer eller mindre som en väldigt våldsam utdragen våldtäkt. Men BDSM är det under förutsättning att det är på bådas villkor och under säkra förutsättninngar. Det behöver inte vara våldsamt eller fullt av smärta. 

 

Jag vet att folk haft månnga åsikter om att böckerna kommer ut på bio och månnga anser att den borde klassas som porr, men kom igen. Det är faktiskt åldersgräns och det är upp till var och en om man vill slå på filmen precis som om man vill se porrfilm.. 



 

 

 

 

 

Av Sofie - 13 januari 2015 14:33


God tidig eftermiddag! :P


Så, frullen bestod av vad den har bestått av större delen under de närmaste två veckornna. 

Och ännnnu en ång vet jag innte varför den här jäkla sidan envisas med att ställa en del bilder på högkant och sen vägra låta mig vända dom rätt, när de är på rätt håll när jag lägger in dom på bloggen. 

Men ja, ni får väl vända datorn om ni tycker att min frukost är värd att ta en närmare titt på ;)

     

Kaninen, vår Juno fick en dunder frukost och hade under natten lyckats vända sitt hus upp och ner, han lyckas med allt och man ser aldrig när han gör såna konstiga saker. 

Men, han är iaf söt !

 


Jag satt och kolla på Fb och såg att en tjejkompis har börjat skolan igen och jag blev jääätte avis och pratade med Niklas om det som sa att jag kanske skulle söka några distans/semikurser som höll mig sysselsatt nu medan jag ändå är arbetslös på pappret och dessutom redan är rastlös (efter knappt en månad utan jobb var dag)

Så jag kollade utbudet och kom på att jag för bara några år sedan blev nekad att läsa något mer för att jag redan hade för många kurser och hade full poängpott för att kunna söka in till högskolan. Då behöver man inte läsa längre. 


men då jag har kommit på vad jag vill göra eller ja, velar mellan två saker så tänkte jag att jag ska ta några kurser som jag kan få användning av när jag isf söker in till högskolan och hoppas få högre meritvärde än sist. Man kan helt enkelt inte ha för många kurser på papper anser jag, dom hjälper itne mig över huvudtaget mer än när jag söker in till skolan. Om det är det jag vill göra så måste dom ju låta mig göra det. 


Så jag ska ge det ett försök.

 

jag ska dessutom försöka hitta mina slutbetyg för jag gick ut gymnasiet med samlat dokument men har sedan dess pluggat upp och lagt till en hel del kurser. SÅ jag hade slutbetyg för tre år sedan egentligen, men fick ut det för bara ett år sedan. Så nu har jag lagt det på ett bbra ställe så jag ska minnas vart det är.. vilket int eär där jag lägger alla anndra viktiga papper tydligen...(Dumma mej!)


Nu blir det en probmenad över gräsmattan till kusinen och bebismysa och snacka lite skit.

Är himla yr idag så det blir en lugn dag!


Kram !

Av Sofie - 13 januari 2015 11:39

God morgon!

Jag blev så förvånad när jag vaknade. Har vaknat runt nio i flera veckor om jag inte ställt klockan på tidigare och jag somnade runt halv tolv igår och jag sover nästan alltid på pricken åtta timmar. Men nu vaknade jag, elva timmar senare och har inte ens varit uppe och kissat i natt!
Jag sov visserligen inte allt under dagen igår och va galet trött när jag väl la mig. Men kom igen, 11 timmar!? Haha!

Nu är jag dock superduper kissig och lite hungrig. Idag ska jag komma ihåg att ta magbild innan jag äter frukost. Jag svullnar ganska mycket när jag äter och jag tror inte att vi har tagit någon bild på magen sen v Hmm 11-12 kanske. Så idag får ni se min bleka mage också hihi:) kan inte fatta att om bara lite mer än en månad är vi halva vägen nådd. Gud vad tiden har gått fort!

Ska lösa lite i boken med, brukade läsa var söndag för den veckan vi gick in i på lördagen.( burar vecka var lördag) men har glömt/haft annat att tänka på. Än syns det ju knappt heller.

Men ses snart!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards