elftebudordet

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Stress och oro är inte bra för dig

Av Sofie - 28 januari 2015 19:30



hej på er !

Som jag skrev i morse så hade jag ganska mycket att fixa med idag, men jag tror att jag är på väg att bli sjuk. Igår va jag lite hängig och hade fått en mega förkyldnnningsblåsa precis framme på tungspetsen som gjorde och gör ont hela tiden mot framtänderna. När jag vaknade i morse så kände jag mig ganska okej, men jag somnnade om efter frukostensom jag tänkte och vaknade stopp i näsan och kännde mig febrig och tradig. Men jag pallra mig iväg och tännkte få de viktigaste äredena klara, dock fick jag gå hem innnan alla va klara. 


Jag har ju haft problem med "tjejmagen" och barnmorskan trode att det kunde vara en urinvägsinfektion, menn jag tror inte att det är det faktiskt. jag tror att det är något annat. jag kan ligga rakt upp och ner och få jätte ont och det strålar ner i låren. När jag var ute och gick så gickjag sakta och bara en fem minuters runda till det jag skulle. 

Då hadejag så ont i vänstra "ljumsken" och fick sätta mig ner och vänta ut smärtan. På vägen hem blev det ganska illa igens å närjag kom hem ringde jag till min barnmorska, mina provresultat hade inte kommit tillbaka än. men honn tyckte inte att det lät så bra att jag hade så ont. Vi har koll snart. Men jag känner att det är jobbigt att inte veta, men vi får se. Ska återkomma till barnmorskan i morgon och hon uppmanade mig att inte gå i trappor och vila så mycket som möjligt till kontrollen. 

När jag svara att jag bodde på tredje våningen utan hiss skratta hon och sa att jag skulle försöka undvika att bege mig ut och om jag gick ut så skulle jag komma ihåg att stanna och vila ofta och inte gå långa runder i onödan. Sen fråga hon om det hadevarit mycket stress eller oro i mitt liv just nu och det har det. Så sa hon att jag skule försöka att inte oroa mig eller stressa då det också kan göra att barnet blir stressat och då kan livmodern dra ihop sig och det kan göra ont.


Well, det är inte så många dagar till vi får se vårt lilla knyte och då får vi se varför det gör ont. Det kanske bara är en nerv eller något och oron/stressen kommer sakta men säkert att lägga sig nu tror jag =)


men nu ska jag.. vila.. och kolla tv. det blev korv och mackaronestuvning för min del idag, har försökt tusen gånger att få den som pappas, men jag får inte till det där speciella, den blir god inte det. Men pappa har en perfekt balans.


chao !






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards