elftebudordet

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

nytt vs. begagnat till di minsta?

Av Sofie - 29 januari 2015 16:08


Jag har tänkt mycket på detta. Jag anser att det absolut första kläderna som man tar på sin lille/Lilla det vill man ju kanske ska vara nytt och gärna själv ha köpt. Men sen tycker inte jag att det gör något om man blandar nytt och begagnat, skötbord och säng måste inte vara nytt, man kan köpa nya tyger och sådär. Men själva möblen måste inte vara ny, bara det är helt och rent anser jag. Barnet använder det i så kort period och likadant med kläder, kläder som barnet ska ha och växa Första halv preti, det hinner man inte använda mer än de antalet gånger som går att räkna på en hand som Max!

Att blanda nytt och gammalt är där i get fel på tycker jag, men sen är det många som tycker att man ska köpa allt nytt till båda barnen och det är ofta väldigt dyrt och lyxigt första.

Jag tycker inte riktigt att det är där jag vill lägga tusenlappar. Jag köper hellre bra blöjor, sparar undan till framtiden och hittar jag något dyrare plagg eller leksak eller liknande så kan jag köpa det när barnet blir äldre när de får något ut av de.

Men jag vet inte, många håller ju inte med.. något som tycker något??:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards