elftebudordet

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Sofie - 1 februari 2015 22:43


God kväll!

Jag har bäddat ner mig med tisha och leggings plus dubbla täcken. Jag fryser alltid när jag blir trött och jag är trött nu. Värst är fötterna. Sen jag gick in i v 16 ungefär så har jag börjat frysa ganska mycket om fötterna.

Jag är en ganska varm person i mig själv blir sällan kall om händer eller fötter och är jag ute och blir kall så får jag upp värmen snabbt igen. Men inte nu, kan ta flera timmar innan jag känner mig ordentligt uppvärmd igen.

Men iallafall vid tre kom mamma med bilen och vi körde till Eslöv och hämtade litens skötbord. Det ska stå på vinden ett par veckor/månader till. Sen ska det målas om, men det görs ganska snabbt. Det va super fint och jag kommer tycka ännu mer om det när det är sådär fint matt vitt!

När grabbarna tagit upp det på vinden blev det bjuder mat från rodhos pizzeria av Niklas Goa moster och sambo och massa bus med Kidsen. Fick hem sängen med som också kommer få stå på vinden in i det sista.

Jag bollas mellan tanken att flytta om i sovrummet och att inte göra det. Viss förändring kommer det ju att bli. Men jag vill få mer utrymme till sängen och skötbordet för vi kommer inte få / hinna flytta innan liten kommer.

Det är strax över fem månader till beräknas förlosning. Vi kommer inte hinna få lägenhet där vi vill och flytta och mitt i en nyfödd bebis liv vill jag i te att vi ska behöva börja packa ner och flytta. Även om det säkert hade gått bra. Men det känns som ett stressmoment som inte behövs varken för oss som nyblivna föräldrar eller för vår Lill* nyanlända heller.

Men, vem vet. Får vi möjlighet och det fortfarande känns lungt och man får hjälp. Så kanske,ett eget rum till liten hade ju varit optimalt. Men åh andra sidan så behövs ju inte det riktigt än. :)

Men men, nu ska jag fortsätta glo på tv. Änglar och demoner rullar hos mig!
Kram!

Av Sofie - 1 februari 2015 12:01


Idag är en bra dag!
Bortsett från att jag har super ont när jag går eller sitter direkt på rumpbenen och ömmar, nog lite växtvärk i livmodern igen känns det som. Så mår jag bra!

Skötbordet ska hämtas och jag är jätte pepp för det, sedan blir det pizzabjudning hos Niklas moster!

Det är snart halva tiden nådd och jag måste säga att än så känns det helt okej,magen är inte så stor än, jag hoppas att det blir en liten plutt som kommer ut, inte för liten såklart. Men känner att jag är så liten i mig själv så har fått för mig att en liten bebis är bättre då. Men 10 cm är ju 10 cm.

Men iaf, mamma kommer med bilen vid tre, sen bär det av till Eslöv.

Vi hörs väl sen:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards