elftebudordet

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Sofie - 5 februari 2015 22:11



Efter förra inlägget somnade jag en timme och sedan kom Niklas hem och kort efter kom en vän till oss. Alltid trevligt med folk framför allt att folk frågar om dom får komma och mer eller mindre är utanför. Jag saknar det från förr, när blev det fel att ringa på och fråga om en kopp kaffe eller te?:)

När jag var liten så ringde man på dörren hos sin kompis och frågade om han eller hon ville leka, så småningom frågade man istället om man vill va. Alltså jag kan förstå varför pappa ifrågasatte det uttrycket. " ska vi va?".. nja, va var då? Va och vadå? Ni fattar?

Iaf, jag gav mig på att göra nutellamarräng. Alltså, dom blev inte snygga..alls. det ser ut som plättar. Men de smakar gott, sega och goda i mitten och krispiga utanpå. Vet nog vad som blev fel, så jag ska prova imorgon med eller en annan dag. Får se:)

Gjorde en cheesecake att bjuda på med, sambons mormor och pojkvän kommer på besök imorgon eftermiddag:)

Nu är jag trött, funderar på att gå och lägga mig. Men då vaknar jag väl vid fyra klar vaken. Plutt har börjat göra sig uppmärksammad. Buffar på insidan, rullar nog runt som en tok. Känns i ligamenten och ömmar.

Men, det är bra:) då händer det grejer där inne!:) än är det inte värre än man står ut:)

Men natti natti!

Av Sofie - 5 februari 2015 13:44


Torsdag eftermiddag, solen strålar och jag började dagen med att köpa bullar och åka med bussen till härslöv och träffa mor och far<3

Nu har jag tagit lite mellis och ska snart ta en powernap. Riktigt trött är jag i kroppen. Det ömmar och känns i magen. Det är nog en sprallig en:)
Brösten känns inte som dom ska sprängas längre iallafall!!:D

På lördag går vi in i vecka 19, helt sjukt vad tiden har gått fort!
Förra helgen fick vi hjälp av en vän som följde med och hämtade skötbordet, super fint, men ska målas vitt, fick även hem sängen den är sååå fin!!!

Det står på vinden än så länge, men om några månader får det komma ner,tänk på onsdag är det 5 månader till beräknas förlossning. Man vet ju aldrig om det blir just på den dagen såklart. Men tidigast maj får sakerna komma ner och ta plats.

På måndag ska vi äntligen på Ul och första " riktiga" kontrollen. Det ska bli så himla kul och vi får förhoppningsvis veta kön. Som vi har tjatat om denna dag!!

Hoppas hela helgen springer förbi oss!!Jag vägde mig idag, 5 kilo har jag ökat. Inte så mycket, känner mig inte särskilt stor heller.
Spännande detta:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards