elftebudordet

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Sofie - 10 februari 2015 22:59


God kväller! Klockan är kvart i elva och precis som de senaste 5-6 kvällarna så kurrar magen lagom till halv elva så jag ligger nerbäddad i sängen och äter en macka. Tänkte passa på att säga go natt till er:)

Dagen har varit produktiv, massa saker gjorda, fått tvättat, till och med gått en liten långsam runda ner till morfars grav och tänt ett ljus, gått genom kyrkogården och tittat på olika gravar,vi fascinerades av det faktum att det ofta stod yrket på mannen och sedan hans namn och levnadstid men sen stod det bara " hustrun" och hennes namn samt levnadstid. Jobbade inte hon då:/

Iaf, sen har jag mest lallat här hemma. Jag är otroligt slö och trött i ögonen hela tiden. Men har kommit på att om jag vilar 30 minuter strax innan lunch inte sover tvunget utan bara går ner i varv och sen likadant runt fyra-fem fast runt 45-60 minuter så klarar jag att hålla huvudet uppe till runt tolv. Tidigare kan Jag inte lägga mig för då vaknar jag vid sex-sju. Somnar jag vid tolv-ett då vaknar jag runt åtta-halv nio. Lagom för mig som går hemma. Annars blir dagarna Såå jäkla långa.

Ajja, John blund är iaf på besök nu, så jag tänkte varva ner framför Tv:n och få min skönhetssömn;)

Sov Gott sen du med!:)

Av Sofie - 10 februari 2015 20:21



Då jag vill att vår dotter ska " vara så söt att man får hål i tänderna när man tittar på henne" som jag uttryckte mig igår till Niklas.

Nu menar jag ju kläder och så, inte att sminka tidigt eller ha överdrivna kläder utan sköna, mysiga kläder och lite söta klänningar. Det är så sött!!

Men jag tycker att barnkläder ska vara mjuka, lätta, färgglada och praktiska. Inte hårt jeanstyg, det lär komma sen. Men första iaf 3 - 6 månaderna så nej, det finns ju byxor som liknar jeans men som är mjukt tyg. Det är väl sin sak:) men inte hårt jeanstyg mot den mjuka, lena huden.

Och jag har iaf glott på allt från hm till laredout, till Ellos till gegamoja till Lindex till boozte där jag slutligen hitta lite kläder som var i starka glada färger och inte bara med stjärnor, rutigt eller randigt. Allt är ju de känns det som eller är det bleka rosa ellerblått med något halvt färgglatt motiv eller någon text med I<3 mom/dad i olika textstilar med något hjärta eller liknande. Allt ser likadant ut:/


Har ni några tips??:)

Av Sofie - 10 februari 2015 08:25



Hej på er!

Vi var på ultraljud och andra träffen med barnmorska igår. Igår var det mest konsentration på barnet, hur det verka ha det, att den växt som de ska och i rätt mått och vinklar och allt vad det var. Spännande!

Det är en flicka va bm nästan helst hundra på så jag får ha min lilla gulliga sockerbit. Jag är ju sån som själv ofta kläddes vääldigt flickigt och gulligt men är mer en pojkflicka. Så jag vet att även flickan med flätor och rosa hårband med matchande klänning och lackskor kan minsann klämma till dig om hon vill och få skit under naglarna.;)

När vi började och bm skulle mäta huvudet och kolla så allt stod rätt till i ansiktet så höll hon först envist för ansiktet. Men sen fick vi se rakt fram ifrån två små ögon, näsbenet och mun.:) hon ser ut att ha sin pappas put näsa från profil:P

Hon envisades med att ligga i högra sidan ihop klämd och fosterställning. Så bm ruska lite( ganska ordentligt 3-4 gånger) på magen med instrumentet och till slut så behaga madame att sträcka ut sina små ben. Men först kicka hon instrumentet rakt upp.:P hon sov nog..:)

Men sen fick vi se en liten fot och jag kände skillnad på när hon rörde sig och så. Ganska så awesome!

Bm grejade runder en stund och till slut säger hon att dom precis fått en nu maskin så hon ville prova de olika programen om det var okej och vi hade tid och givetvis hade vi det;)

Hon va en fullt frisk och fint utvecklad liten tjej på 18+5 veckor med alla organ på plats och massa vilja redan, så vi fick öka tre dagar på bf. Men vad gör de!

Nu ska jag slöa lite till, så vi hörs sen:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards