elftebudordet

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

När ska folk fatta att det finns ingen jäkla demokrati!

Av Sofie - 11 februari 2015 20:46



Jag är så trött på folk som lever i sin lilla bubbla. Politik hit och politik dit. Det är så vi röstat. Ser inte folk att samtliga parti sitter och " styr " utom SD och det är även på grund av att dom tvär vägrar låta SD få något att säga. Så förbannat jäkla odemokratiskt i mina ögon. Ser inte alla andra det.

Ni som säger att det är så folket har röstat, ser ni inte felet? Ser ni inte att det finns inte längre demokrati. VI, folket blir lurade .. partierna bryr sig inte ens om att försöka dölja vad de håller på med. Det försegår mobbing, utfrysning och maktmissbruk mitt framför våra ögon, vår, folkets vilja är inte längre intressant. Valet är en ren och skär artighetsgest. OM vi röstar på något av de partierna som passar majoriteten av de andra partierna så tar dom hänsyn.

Det finns inte längre ett tydligt höger- eller vänsterblock, det finns inte längre någon tydlig skillnad på de olika partierna. Det är sorgligt, för vi, folket förlorar och blir mer och mer frustrerade, arga, skyller på varandra och sen blir det bråk på sociala medier, mellan folk, folkgrupper, osv. Det är så onödigt!

Jag har sagt det ett tag nu. Inbördeskrig är inte långt ifrån och allt folk koncentrerar sig på är att få sin åsikt hörd. Få sin åsikt accepterad, få sin röst att låta högst och sparkar hårdast.

När ska kommande generationer börja prioriteras?
När ska folkets röster höras, respekteras och få lov att användas!?

När ska demokrati få bli demokrati igen???
Det börjar bli ont om tid nu.

 
 
Ingen bild

Anders Leander i Mönsterås

11 februari 2015 20:59

Jag undrar också när Svenne-kålrot ska vakna ur sin törnrosa sömn! Förmodligen blir det som du spår Sofie ett inbördeskrig innan något händer. Svensken har haft det för bra nu i 300 år utan krig och elände. Jag tror att vi svenskar måste ner i skiten och vända innan vi vaknar till liv. Då kommer Vikinga blodet att bubbla i ådrorna på svensken...

Sofie

11 februari 2015 21:46

Ja, tyvärr blir det nog så.:/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards