elftebudordet

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Sofie - 18 februari 2015 19:26


Sedan den här artikeln om en tjej som pratade om att man inte borde amma pojkar för att dom inte ska ha förtur i livet då de redan har tur som är pojkar osv.
Den visade sig vara fejk.

Men den rör sig fortfarande på fb och det har orsakat ganska stor debatt, iallafall hos mig. Många är upprörda över ämnet och att en del till min stora förvåning faktiskt höll med om en del i artikeln!:O

Jag personligen tycker att det är sjukt, att en del människor faktiskt tycker att man ska låta bli att amma pojkar, att man ska tvinga dom leka med " tjej" - leksaker osv.

Hur tänker ni då??

Skulle jag, om jag skulle fått en son,svälta honom för att han ska få sämre förutsättningar i livet, hur mycket under tror ni att bröstmjölk gör??
Hur tror ni att ersättning funkar?

Jag måste medge att jag blev vist jätte arg när jag läste texten, mest för att det va otroligt mansförnedrande. Jag tänker ofta på det när tjejer säger att det pågår så mucke kvinnofönedring,sen beter sig dessa tjejerna om möjligt sämre än en man. Det är så dubbelmoraliskt!

Och om man vill amma så gör man väl det oavsett om det är en flicka eller pojke, man gör det för sitt barn och för att man kan/vill.

Sluta skylla på männen och görer till offren, sluta påstå att det är männen som gör kvinnofolket svaga, det är ni själva som gör er svaga, känner er svaga och istället för att vara vettiga, logiska och ta egna ansvar för det som händer i ert liv så skyller ni på männen i allmänhet. Alla män är inte så, har du haft oturen att träffa ett av de asen så är det tråkigt, men dra inte alla över en gräns..

Av Sofie - 18 februari 2015 11:55



Hej på er!:)

Onsdag, vilket nu mera är den dagen vi burar vecka. Idag går vi in i vecka 20. Jag kände inte av graviditeten just med magen alls innan. Men för kanske fyra dagar sedan kändes det som jag vaknade med 10 kg extra otympliga kilon!

Det är tungt att andas, magen putar ut och ligamenten ömmar, tarmarna är super ömma och foglossningar kommer och går framför allt på kvällen eller dagen efter en aktiv dag.

Ingen berätta att man blir än mer ofräsch "där", ingen berätta att jag skulle behöva utöka trosresurserna för att en nysning skulle göra att jag pinka på mig lite.

Fast jag någonstans viste det så kom det som en chock när jag skulle nysa när jag gjorde frukost idag så kissa jag ner mig, fast jag inte ens kände mig kissig!

Men jag har en hit in tills oförskämt bra graviditet. Inte mått dåligt mer än vecka 9-11 då lite illa mående kom och gick, spydde tre gånger. Efter det har jag mått bra, lite trötthet( läs mycket) men inget annars.

Folk fortsätter säga att det kommer, vänta du bara, som om de Vill att det ska komma,som ska de glädje över att jag tycka gå i någon fantasi värld. Men har det inte kommit nu så kommer det nog inte alls faktiskt. Jag kan ha fel, så åter igen gick jag och trodde att jag skulle må pyton, det gjorde jag inte. Jag har vist lite ont, men inget som stör min vardag direkt. Det kommer bli värre, jag vet. Men då tar jag det då, inget att stressa upp sig för redan nu.

Nu mår vi bra, vi alla tre:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards