elftebudordet

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Sofie - 5 mars 2015 22:46



Människan tänker jämt på vad de inte har, vad det kunde haft eller borde ha.

Det är få som tänker på vad dom faktiskt har, kan och varje dag upplever.

Börjar dagen inte exakt som det passar individen är hela dagen förstörd och större delen av förmiddagen spenderas med arga blickar och en bitterhet.

Om de ser en sak som man skulle vilja ha så hamnar fokus på detta. Givetvis varierar det ju vad det är. Ett mål man kommer fram till att man vill uppnå är ju bra!

Men det är så många som svarar så deprimerande ibland när man frågar hur dom mår, hur det varit sista tiden eller liknande. Vist, man ska inte säga att man mår bra om man inte gör det.

Givetvis ska man klargöra om man har en dålig dag, men man kan inte låta det gå ut på alla andra, anta att alla andra har en dålig dag för att du har det eller att alla har samma värderingar eller mål i livet som du har. Vi värderas visserligen tyvärr inom fyra ramar, men vi platsar inte alla inom samma ram, vi anser inte att samma saker är en självklarhet i livet.

Vi har olika bakgrunder, olika uppfostran, olika kunskaper och olika intressen samt olika mål i livet. Vilket gör att vi värderar och har olika saker i livet som vi ser som självklarheter.

Jag anser att det är en självklarhet att min familj står upp för mig precis som jag står upp för dom.

Jag tycker att det bör vara en självklarhet att i ett förhållande stöttar, peppar och motiverar man varandra.

Men viktigast.
Jag vill tro att alla vill uppnå något sorts mål i livet, inte tvunget de målen som jag vill nå, som är självklara för mig att nå. Men jag vill tro att alla har något sorts mål, om det är att nå så långt det bara går i fotbollskarriär, ha råd och möjlighet att köpa en bil som man drömt om sen tonåren kanske till och med barnsben, att skaffa familj och gifta sig, bli VD/äga ett eller flera företag eller vad det nu skulle vara. Att alla vill nå någonting i liv.

Det sorgliga är att många ger upp för fort, för tidigt. För många slutar orka vid första motgången. Men att inse att ett projekt inte kommer gå som det är tänkt är också en framgång, då får man tänka om, analysera om och se hur man kan möjliggöra det på annat vis.

Jag är och försöker vara glad var dag för att jag har en hjälpsam, kärleksfull och även om vi inte alltid tycker samma så låter dom mig gå min väg och är mitt skyddsnät om det skulle gå snett. Precis som en familj ska va enligt mig.
Jag är tacksam och glad över att jag hittat någon att dela mitt liv med som förstår värdet i och hur viktigt den föregående punkten är att vi som par, vänner och blivande förälder anammar det.
Jag är frisk, tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen, en skön säng att krypa ner i var kväll och möjlighet till att ta mig fram i livet.
Jag är glad över att jag fått talets förmåga, att motivera, hjälpa, vägleda och vara säljande. Det finns många val genom detta.

Jag försöker nu mer än någonsin att tänka positivt, fundera på vad det där molnet står för och göra mig av med det. Jag behöver inte kämpa för att uppnå det längre. Men det är definitivt en övning som alla borde göra var dag.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards