elftebudordet

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

begagnat är det faktiskt inte fel på.

Av Sofie - 7 mars 2015 14:02



Hej ! 


Jag vet inte vad ni tycker men jag älskar loppis, framför allt med barn tillbehör som kläder och så. 

Det är mysigt att kolla och det är roligt att köpa lite mer åt gången. Många säger att dom vill köpa nytt och att dom inte tänker köpa begagnat till sin lilla/lille älskling. Men jag tycker att det är löjligt, varför ska man köpa saker för hur mycket pengar som helst när det ändå inte används mer än kanske 1-2 månader max. Kläderna hinner inte bli slitna och är där något som ser urtvättat eller grådassigt ut så behöver man ju inte köpa just det plagget. 

När de är så små elle rnär de är på dagis och kläderna kan gå sönder, få färg på, bli slitna på knäna osv då tycker jag att det är bättre att köpa "dagsi"-kläder på loppis eller liknande för att då gör det inget(inte likamycket iaf) omkläderna skulle gå sönder, försvinna eller va det nu skulle vara. Sen kan man ha "finare" kläder nyköpta som man har hemma så att säga.


Varför lägga onödigt mycket pengar på saker som ändå inte kommer användas så pass mycket eller länge att dom faktiskt görs slut på ? 


Jag va en snabb runda inom en loppis med en tjejkompis i morse iaf, men hann bara precis in och sen fick jag gå igen. SÅ vi sprang in på sista halv timmen och sambon hittade direkt saker han ville ha till vår tös. Jag hoppas innerligt att det nu blir en tös, man vet aldrig, det kan komma en pojke fast man tror att det är en flicka. Oavsett blir vi glada, men hela grejen med att ta reda på könet(för att förbereda) försvinner ju;)


     



Blev tre fina klänningar, perfekt då hon är planerad i juli, så detta kommer hon förhoppningsvis kunna ha i augusti =)

Sen blev det en body med tillhörande hoddie och 5 par strumpor som sambon ville ha och jag ville ha ett par fina shorts och en kofta. Koftan är dock lite större.Allt i nyskick och bara 100 kr. 


Längtar tills man kan börja hänga upp och vika in allting, börja bona och fixa till henne. Än är det tidigt, men hoppas att tiden springer förbi oss nu, om jag redan känner att det är kämpigt att vänta, vill jag inte veta hur det ska kännas när det verkligen börjar närma sig :P




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards