elftebudordet

Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Det är vår lilla hemlighet<3

Av Sofie - 23 mars 2015 08:29



Vaknar vid 06.15, oj!
Lillan ger ifrån sig två knuffar och jag blir direkt medveten om en super kissighet.
Tassar upp, förbi flercedräkten som hänger på garderobens handtag, rör vid den med fingerspetsarna och vidare ut i hallen.
Det är tyst, jag sitter kvar en liten stund.
Värken i nedre delen av magen har varit där i flera dagar och jag blir inte påverkad av den längre.
Hon vrider sig så att magen bubblar sig för några sekunder. Ska de verkligen vara så tydligt redan?

Tittar mig i speglen, trötta ögon men harmonisk i blicken. Om folk bara kände till allt som oroar mig, stör mig och från dag till dag stressar mig.
Smyger tillbaka in i rummet, åter igen går handen över fleecedräkten. Den är blå med vita elefanter på, jag fick den av min kusin, hennes pågar har haft den och jag är lite kär i den. Även om jag vist vill ha en flickig tös så tycker jag inte att man ska vara så besatt av rosa och blått, ni vet pojkigt och flickigt.
Iallafall inte med ytterkläder och den är sååå mjuk och härlig.

När hon är beräknad är det mitt i sommaren, fast jag är helt säker på att hon blir ett midsommarbarn så vet man aldrig.

Lägger mig raklång i sängen och känner hur hon sprallar igång, nu denna tiden är hon som mest aktiv. Jag har lärt mig känna igen hennes rörelser jämfört med bara tarmar som bråkar. Än har hon mycket plats och det känns som om hon gör volter och utöver ett hårdare gympapass.
Jag lägger handen på magen och inom ett par sekunder så lugnar det sig.

Om 12 veckor +2 dagar räknas vi som fullgångna. Då är det den 24 juni. Min födelsedag. Jag är tredje generationen på pappas sida som är född på midsommarafton. Så även om jag vet att hon kommer isåfall att vara 3 veckor för tidig så är jag nästan hundra på att hon kommer två dagar senare. Trots att jag hellre ser att hon stannar nån dag över tiden. Men vi får se.

För stunden får jag nöja mig med sparkar, buffar och knuffar.
Det är vår lilla hemlighet:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards