elftebudordet

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Sofie - 25 mars 2015 20:32



Och precis som i 9 av 10 fall så känns det som att bitarna föll på plats under dagens gång. Vist, det är fortfarande lite tunga känslor, men jag tror att det är så att jag är väldigt känslig och mina känslor går upp och ner.

Oftast är det lyckorus som rör sig i min kropp och jag känner oftast inte den tunga, jobbiga känslan som legat över mig idag.

Det har varit två nätter som varit fyllda av läskiga, konstiga drömmar. Inte mardrömmar, men olustiga, obehagliga drömmar och ja..Jag vet inte.


Men imorgon är det iaf jobb 8-13. Sen blir det fix och lite ärende. Sen får vi se vad som händer, just nu längtar jag med förväntan till fredag.


Jag har dessutom varit bäst in till smärtfri idag, trots att jag har tvättat tre maskiner och själv sprungit med det. Sammandragningar som går att räkna på ena handen. Så otroligt skönt och lugnande för min del, då känns det som att jag kan sluta oroa mig för att hon ska komma redan. För jag ser hellre att hon går över en-två dagar än kommer för tidigt. .Men så länge hon stannar till vecka 35 så är jag nöjd. Där efter får hon komma när hon vill.

Av Sofie - 25 mars 2015 15:39



Hej på er!

Idag är en " sån" dag, alla dagar är inte bekymmerfria och idag känner jag mig osocial, ointresserad av omvärlden och lite nere. Framför allt tror jag att det handlar om dålig sömn och tunga beslut eller jag vet att det är de. Men de går över, vi brukar lösa det.

Iaf, idag går jag in i vecka 25 " bara" 15 veckor kvar. När man säger 15 veckor känns det mycket bättre än att säga 111 dagar.
Det är strax under fyra månader och det känns som eeevigheter när man säger fyra månader. Jag gillar vecko räkningen, då går det i nästan okej takt.

Om mindre än två veckor når vi tvåsiffrigt vilket också är lite av en milstolpe. Jag måste koncentrera mig på delmål och inte själva målet, som givetvis är att hon föds. .

Men jag är så fruktansvärt dålig på att vänta, på att saker tar tid. Jag är ju inte ensam om den känslan, det förstår jag. Men jag håller på mina tankar kring positivt tänkande och inställning och tar dåliga dagar med ro och bra dagar suger jag energin ur och tänker på delmål som jag byggt upp för mig själv.

Sen får hinder, motgångar och allt annat tas tag i när de dyker upp.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards