elftebudordet

Alla inlägg under mars 2015

Av Sofie - 4 mars 2015 14:50



     


Vecka 22 är här och jag börjar faktiskt känna av att jag har en kula på magen. Att det inte är som vanligt lixom, jag känne rmig mycket mer fin när jag gör vid mig, jag tror att den där plusmodellen nog blir ett vidare projekt efter graviditeten. För hade jag inte haft magen så hade jag fortfarande haft bättre passform i dessa modellerna, dom är sydda för oss med lite rumpa helt enkelt=)



Hur mår jag då ? 


Jag mår bra, jag har äntligen börjat få en efterfrågade extra kicken av energi, hon sammarbetar lite, om jag ligger halvt på höger sida så sparkas hon inte eller jag känner inte det ås att det stör iaf. Jag har fortfarande inte vant mig vid känslan av att det rätt som det är rör på sig där inne. Jag tror faktiskt inte att jag kommer vänja mig vid den känslan heller. Jag har sammandragningar, som verkligen kommer lite då och då under dagen och magen blir stenhård och samtidigt får jag nog foglossning för då känns det i ryggen också. Jag tror inte att hon kommer stanna där hela tiden, men hon får gärna stanna så länge som möjligt. Foglossningarna har lugnat sig annars, så länge jag håller mig relativt lugn om dagarna, vilket i sig är lite av en kamp i sig för min del ;)


Där emot har jag börjat få riktigt ont i ryggslutet och ner mot rumpan/höfterna. Men jag får börja bruka allvar med bandet till höfterna antar jag. För jag tror att det beror på att jag lutar mig bak lite just för att det känns fram tungt. men det är inte tungt så det stör mig än. Tungt att andas är det dock. Men som sagt, man får ta en timme i taget, rätt som det är blir jag tok kissig och får rusa iväg annars kommer det verkligen i trosorna. 


Men i övrigt mår jag bra, mer energi om dagarna, somnar dock tidigare på kvällarna. men det gör inget, jag ska försöka få tillbaka en vettig dygnsrymt igen då jag ska börja jobba på timmar igen. 


Jag vet inte hur andra tänker men jag är ju en grubblare och jag kanerkänna att förlossningen börjar komma fatt mig nu. Att shit jag ska ju faktiskt föda. Detta lilla liv ska ut genom, enligt mig, min pytte lilla fiffi. Hur i hela fridens namn ska det gå?!

Det är ju som jag säger, utska hon och på något vis kommer hon ut. Men jag skulle vilja ha en lugn och harmonisk förlossning, precis som alla andra mödrar antagligen siktar på ju. Men ja, vi får se, det kanske vänder och blir pepp ist, men just nu är det lite oro i bakhuvudet. det får jag ju erkänna. 


Men nu ska jag fortsätta fixa, badrummet och hallen har dammsudagst, torkats golv och dammats. Det behövdes ! 

jag ha rinte orkat ta i det dom närmasta dagarna, veckorna till och med. Det har blivit snabb dammsugning och torka va om och där det syns. Men tvi det behövdes en riktigt städning!



Av Sofie - 2 mars 2015 13:41



Ja, herre gud. Mars månad. Det var ju december nyss?

Tvätten blev klar precis i tid, passar man tiderna noga så hinner man med 6 stycken maskiner, har oftast bara 4 stycken men vi hade inte tvättat på länge denna gången.
Det är kämpigt att ränna fyra våningar upp och ner med mycket tvätt. Man får ju ta lite i taget men ändå. Tillsammans med sammandragningar, foglossning och värk i ryggslutet så tar det sin lilla tid. Jag är tack och lov inte särskilt stor iaf:)

Jag känner att hon knuffas, sparkas och donkar men det gör inte ont och än är hon inte så stor att hon försöker göra plats. Blåsan dock, den har den lilla filuren hittat ;)

Nu har jag ringt och fixat, fått tag i alla utom en som jag behövde prata med. Så nu ska jag mest plocka lite mellan pauserna. Händer inget speciellt idag:)

Av Sofie - 2 mars 2015 07:46



God morgon!

Klockan ringde tio i sju, utan att veta vart rumpan var så va jag uppe och studsa direkt. Sortera alla tre Ikeapåsarna med tvätt och gunga ner i tvättstugan.
Sambon sover i nu, skolan börjar inte från nio och jag känner att han kan få sova, för jag kan gå och lägga mig igen men det kan inte han ju:)

Just nu är jag så öm i ryggslutet och skrutan sparkar för fullt.Vi är än så länge bara i vecka 21, går in i vecka 22 på onsdag.
Men jag kan inte låta bli att röra på mig, jag tar lite i taget och vilar kroppen när det behövs. Men så länge jag kan vill jag klara mig själv.

Iallafall, idag har jag massa måsten att göra. Jag ska tvätta, gå och handla lite små grejer som tar slut trots storhandling, ringa några samtal och försöka städa ordentligt här, det känns som jag små städar hela tiden. Men, jag är ensam ett par timmar så varför inte:)

Jag har bäddat ner mig i soffan och slappar mellan rundorna och snart ska jag fixa frukost till oss tänkte jag. :)

Av Sofie - 1 mars 2015 22:59



Idag åkte vi och en vän till malmö på sci-fi mässan,jag är väl egentligeninte så jätte intresserad av det, men sambon är hel tokig i det och jag är inte den som är den. Jag tycker att det är kul att se och stötta honom i sina intressen precis som han stöttar mig i mina. Vi har väldigt olika intressen och jag hade inte alls med liknande saker att göra innan jag träffa honom. Men så har vi så mycket annat som jämnar ut det och man behöver ju faktiskt inte tycka, tänka, gilla och värdera allt exakt likadant. 


Ja, iallafall så va vi där idag, jag va duktigt trött efter att ha gått där större delen av dagen och deckade i bilen på vägen hem och sen när vi kom hem tog det inte lång tid från jag var ute ur leken i två-tre timmar. Men det var en kul och trevlig dag! =)


     


Imorgon börjar jag tvätta klockan sju, fattar inte vad jag tänkte när jag boka tiden, men vi har inte tvättat på två veckor så det är dags nu, har hur mycket som helst och jag får ta så mycket jag orkar sen får det vara så. Vi har ingen hiss och det är fyra våningar till källaren coh jag har ganska mycket foglossning och sammandragning, sammandragningarna gör ju inte ont, men man ska ju inte anstränga sig för mycket heller när de dragit igång, vi vill att hon ska stanna några månader till ju =) 




Nu ska jag bädda ner mig, trycka i mig tre plommon och hoppas att dom gör suseni magen till imorgon.

Natti natti !

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards