elftebudordet

Direktlänk till inlägg 9 april 2015

det här med vad man behöver..

Av Sofie - 9 april 2015 15:31



Här om dagen gick jag igenom vad vi hade till den lilla precis när hon kommer alltså i storlek 50-56 och det visade sig att det va mycket mindre än jag trodde.

Jag tänker att inte köpa så mycket just i 50, då både jag och sambon va små när vi föddes och även om man aldrig kan räkna med generna så är det oftast så kort period som 50 passar så då köper jag hellre 56 och viker upp byxorna eller det lilla långärmat hon kommer att ha. Skulle det visa sig att hon kommer tidigare eller är en miniplutta så får vi ta en tur på stan och köpa på oss lite mer:)

Men det är än så länge osäkert i bb väskan.
Jag har fått tips om att ta med :
shampoo, balsam och duschtvål
lipsyl
Egen handduk och toapapper för det som finns är strävt tydligen;)

Sen har jag tänkt ta med kamera, laddare både för mobil och kameran, lite gotte och kanske ballerinakex och nån merflaska till oss.

I övrigt är det väl det vanliga. Kläder till henne, något ombyte till oss och sådär.
Fattas något så har vi familj som kommer in i lägenheten och kan komplettera om vi får stanna längre än tänkt:)

Mappen med papper är i alla fall. Hellre att vi vet att det viktigaste är i än att stå där med lång näsa. Skulle vi glömma strumpor eller extra byxor till oss så är det inte hela världen. Tycker jag iaf:)

Det är trots allt ett tag kvar och vi får hoppas att hon stannar så länge hon kan så vi slipper ligga kvar länge eller riskerar att förlora henne osv. Vilket kan hända ändå, men ja. Man får hoppas.

Men nu ska jag fortsätta gotta mig i solen med te och bok:)

Ha en Bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards