elftebudordet

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Sofie - 22 april 2015 18:41


Ja, precis som rubriken säger. Jag är heeelt slut. Jag skulle jobba men läraren som jag skulle vika för va klar tidigare med nationella så jag gick hem igen, passade mig utmärkt faktiskt.

Somnade typ direkt och vaknade strax efter 1.5 timme. Ut med hunden möte sambon som snällt nog varit ute och promenerat med en kompis för att låta mig sova.

Började med maten direkt, de blev korvstroganodf och ris, hade dock ingen dill hemma vilket gjorde mig lite sur för de är typ de som gör korvstroganoffen perfekt. Men den va god ändå:)

Nu har jag duschat, kämpat med att klippa tånaglarna, rakat ben och där. Lite uppfräschning, himla skönt men nu känns de som om jag har gjort ett tufft träningspass. Magen börjar kännas tung nu och känns konstigt att säga det men det är roligt och jobbigt på samma gång:)

Nu ska jag nog stanna här, slappande i sängen framför Tv:n. Skulle förbereda och välja tyger till lapptäcket. Men får se hur jag gör. Ingen panik ju:)

Av Sofie - 22 april 2015 11:24


Idag går vi in i vecka 29. Tiden börjar gå både säkrare och fortare. Det är lite från dag till dag. Hon följer kurvan felfritt enligt vår barnmorska, jag har ökat knappt 4 kilo sen invägningen så allt är väl hon typ.

Det gör ont lite här och där, men inte alls så illa som det har varit. Växtvärk i livmodern och sådär, men det hör ju till.
Lillan hickar flera gånger om dagen, sparkar och trycker med huvudet och rumpan här och där. Om några veckor gör vi det redo för henne här. Spännande och mysigt att äntligen få greja med hennes saker på riktigt. :)

Att få göra det redo för vår lilla tös, där hon ska sova, första sängkläderna, första pyjamasen, första ljudet, gråten, natten. Första allt. Det är en helt ny värld som öppnas för oss.

Hon känns så långt borta, ändå är hon så nära. Det är bara min magvägg som skilljer oss från varandra, några få millimeter.
Tänk att hon är i min kropp och ändå är vi främlingar. Knasig situation.

<3

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards