elftebudordet

Alla inlägg under april 2015

Av Sofie - 13 april 2015 11:31


Idag är det en lite bättre dag måste jag säga. Min handläggare på a-kassan unionen visa lite medmännsklighet och verkade förstå min desperation och frustration.
Jag fick sova nästan två timmar längre än de senaste veckan. Mest för att jag lätt hunden sova i sängen på sambons sida när han gått till jobb. Hihi, Alla sätt är bra utom de dåliga.;D

Så jag va bara precis uppe och kissade sen gick jag och la mig medan loppefia hickade, men var relativt still ändå.
Hon har börjat hitta revbenen, tror dock att det är som hon boxar för hon har nog inte lagt sig till rätta än. Det är lite tidigt även om det är fullt möjligt, men jag känner och ser att hon rör sig mycket, så därför tror jag inte att hon lagt sig till rätta än. Trots att ett par veckor kvar:)

Humöret känns lite bättre, trött i nu dock. Men ska ta en powernap nu. Sen diska, som jag aldrig fick gjort igår. Sedan får jag besök av Anna, kort efter de borde sambon komma:)
några samtal ska göras dock, men ännu en lugn dag alltså;)

Av Sofie - 12 april 2015 20:17


Idag har varit en riktig latedag.
Jag körde och lämna bilen, köpte mjölk och smör och hem igen. La mig i ett bad för att få mindre tryck från magen men kunde inte riktigt slappna av i nacken. Så efter bara en liten stund så bädda jag ner mig i sängen ist. Dock lättade förvärkarna lite efter badet, så jag fick somna.

Sen kom några vänner med lille sonen och tog en kaffe. Nu har dom gått och jag ska diska upp dagens disk sen kommer jag nog bädda ner mig i soffan till Niklas ska lägga sig. Så går jag med och lägger mig.

Jag tror att det är min allergi som gör /gjort mig så trött. Så jag får nog ta en allergitablett innan jag lägger mig. För jag blir dum av att vara såhär trött. Dagarna går ännu saktare och jag får inget gjort. Gillas icke!

Men, hoppas att ni har haft en bra helg och får en bra start på veckan imorgon:)
Puss!

Av Sofie - 12 april 2015 13:39


Jag är nog inne i en liten svacka.
Jag gnäller om allt, jag är trött typ hela tiden. Idag framförallt. Det är helt sjukt så trött jag är. Ögonen kliar och näsan är antingen täpt eller rinnig. Magen är otymplig och det stramar nått fruktansvärt i sidorna och in mot naveln. Sammandragningar kommer bara jag går från ena till andra rummet och förvärkar/ligamenten ömmar titt som tätt. Allt som inte blir som jag vill känna som världens undergång och det känns som jag är på bristningsgränsen till att börja tjuta hela tiden.

Jag är nog mer trött på mig själv än stackars sambon, men samtidigt försöker jag tänka mig för och försöka påminna mig att det är hormoner blandat med allergin som bråkar med mig och att det inte är så farligt och det är framförallt inte Niklas fel.

Stackaren för vara tålmodig och stark för oss båda just nu. Men jag litar blint på honom och har inga problem med att lägga mitt liv i hans händer, dock anser jag ju att vi är ett team och vill gärna vara med.

Men ja, just nu är jag nog tråkigaste och gnälligaste sambon ever. Vilket också gör att det är bra att han kan sätta lurarna om öronen och få spela och slippa mitt gnäll ett tag. :)

Åh! vad jag älskar dig hjärtat mitt. <3

Nu är det " bara " 93 dagar kvar, det känns som 193 dagar. Men 93 dagar och jag tror att hon kommer att komma tidigare. Men hon får vänta iaf till vecka 30. Gärna 35 och 37 med, helst så nån dag extra för hennes skull. Men ja..Jag viste att jag var dålig på att vänta, men såhär otålig trodde jag inte att jag var. Hehe:)

Av Sofie - 11 april 2015 10:03

Morgonstund har guld i mun har jag alltid fått höra. Nu i början på våren när det är för kallt för bara tjocketröja på morgonen, sådär härligt skönt och på nytt födande på dagen och kvällen är någonstans där i mellan då måste jag hålla med.

Då önskar jag att man hade en trädgård, så jag kunde smyga ut med en kopp te i handen och Diablo vid min sida och bara ta in morgonen lugna sköna känsla medan han strossar runt i trädgården.

En av anledningarna till att våren och sommaren är min favorit tid, framför allt våren, april och maj är utan tvekan mina favorit månader. Vintern börjar ge med sig, det är knoppar och nya växter, ny födande kommer och det känns fräscht, oskuldsfullt och hoppfullt. Människor är hoppfulla, ny energi kommer och vårkänslor infinner sig. Djuren har härliga vårkänslor och det känns som när korna släpps på sommarbete och hoppar runder som tokiga, har ni någonsin sett de? Det är helt underbart att se.

Även om jag har otroligt mycket oro och ängslighet inför allt som komma skall så är jag ju givetvis jätte glad och det fram emot att få träffa vår lilla. Men just nu känns det som vi mest har motgångar eller ja.

Det är inte rätt heller, vi/jag har en motgång och det är min a-kassa. Hade dom bara kunnat sluta tramsa sig, hålla på att dra ut på min utbetalning och ha regler som går emot varandra då hade allt varit frid och fröjd. Men tack vare dom så kan jag inte njuta fullt ut av graviditeten. Det har varit många dagar som slutat i tårar och det tar på krafterna. Jag frågar, ringer, skickar papper av olika sorter, jag har ringt så ofta till min konstant att hon nu mera känner igen min röst och tack och lov för att hon är tålmodig för jag känner mig lika dum var gång. Jag mailar och ringer min handläggare på a-kassan och hon försäkrar att nästa torsdag då ska jag få mina pengar. Men nästa torsdag har hon hittat på en ny ursäkt för att det inte kommer.

Jag vill bara få det i rullning igen, så är allt som sagt frid och fröjd och jag kan slappna av igen. Men just nu är det närmre till tårar än skratt och det är fel. Tur att sambon<3 håller hoppet uppe och är tålmodig. :)

Idag åker vi ut och blir bjudna på middag hos mina föräldrar och jag ska försöka suga åt mig varje solstråle som jag kan komma åt. Kanske oron och stressen lägger sig ett par timmar.

Ha en jätte bra dag!
Puss

Av Sofie - 9 april 2015 19:49


Go kväll!

Idag har jag varit massa aktiv!

Dels så har vi pratat fram och tillbaka med läsningar kring boendet. Vi kan bo här det första 6-12 månaderna med den lilla. Men sen blir det trångt och jag tycker väl personligen att hon ska ha ett eget rum dels för vårt parterdkaps skull men även för hennes skull. Sen var tanken annorlunda, men det går inte i ett naffs. Vi har sökt massor med lägenheter av olika slag i olika delar av Landskrona kommun. Men då vi hade problem med inloggning så lyckades mina poäng försvinna dagen innan vi fick hjälp med ett nytt lösenord. Märkta irriterande då detta betyder att mina poäng försvann och dom behöver vara relativt höga för att man ska dels få visning, dels bli erbjuden och framför allt i de områdena vi i huvudsak vill komma till.

Så nu har vi lagt ut en bytes annons på blocket, gå gärna in och titta om ni vill.

Sen ska vi sätta upp lite lappar här och där i Landskrona med. Vet ni någon i Landskrona som har en trea eller liten fyra med uteplats så säg gärna till dom att kolla på annonsen!

Sen har jag tvättat, storstädat badrummet och ska strax ge mig på köket eller om jag spar det till imorgon. Vi får se:)

Puss!

Av Sofie - 9 april 2015 15:31



Här om dagen gick jag igenom vad vi hade till den lilla precis när hon kommer alltså i storlek 50-56 och det visade sig att det va mycket mindre än jag trodde.

Jag tänker att inte köpa så mycket just i 50, då både jag och sambon va små när vi föddes och även om man aldrig kan räkna med generna så är det oftast så kort period som 50 passar så då köper jag hellre 56 och viker upp byxorna eller det lilla långärmat hon kommer att ha. Skulle det visa sig att hon kommer tidigare eller är en miniplutta så får vi ta en tur på stan och köpa på oss lite mer:)

Men det är än så länge osäkert i bb väskan.
Jag har fått tips om att ta med :
shampoo, balsam och duschtvål
lipsyl
Egen handduk och toapapper för det som finns är strävt tydligen;)

Sen har jag tänkt ta med kamera, laddare både för mobil och kameran, lite gotte och kanske ballerinakex och nån merflaska till oss.

I övrigt är det väl det vanliga. Kläder till henne, något ombyte till oss och sådär.
Fattas något så har vi familj som kommer in i lägenheten och kan komplettera om vi får stanna längre än tänkt:)

Mappen med papper är i alla fall. Hellre att vi vet att det viktigaste är i än att stå där med lång näsa. Skulle vi glömma strumpor eller extra byxor till oss så är det inte hela världen. Tycker jag iaf:)

Det är trots allt ett tag kvar och vi får hoppas att hon stannar så länge hon kan så vi slipper ligga kvar länge eller riskerar att förlora henne osv. Vilket kan hända ändå, men ja. Man får hoppas.

Men nu ska jag fortsätta gotta mig i solen med te och bok:)

Ha en Bra dag!

Av Sofie - 9 april 2015 08:33


Så, vad händer idag då?

Diablos morgonpromenad är gjord, frukost har ätits. Just nu ligger jag mest och myser med pluttans puffar och rörelser. Om jag känner mig rätt så kommer jag decka igen om en liten stund;)

Sen blir det att ringa lite samtal och sådär. Jag hoppas att där är tvätten tid i eftermiddag eller imorgon. Vill ha det gjort innan helgen:)

Men, vi får se;)
Ha en super dag!:)

Av Sofie - 8 april 2015 11:22


Onsdag idag ju och vecka 27 är här.
Egentligen är det inte så stor skillnad från föra veckan, organ utvecklas, utseendet blir mer och mer markant och personligt, hon ska lägga på sig i vikt givetvis.
Man mäter inte från huvud till rumpa längre utan huvud till tå så att säga.

Det jag märker är att hon rör sig mycket mer, det märks att hon tycker att det börjar bli trångt. Fast än kan hon nog röra sig mycket, för jag känner hur hon sårallar runt om även om hon tar ut svängen lite väl genom magen då och då. ;)

Jag kissar inte på natten oftast, men jag vaknar tok kissig på morgonen.
Hon går in i en tillväxt period nu igen och det gör att jag blir tröttare tror jag iaf, det känns så;)

Men bortsett från att jag har lite mer förvärkar just nu och ömmar här och där så mår vi bra:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards