elftebudordet

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

70!!!

Av Sofie - 5 maj 2015 12:05


Hej på er!

Ja, idag är det 70 dagar till BF. När första siffran ska ändras ett steg ner så känns de så skönt!
Just nu kör jag tiodagars race. Jag tänker på den där första siffran bara, för att de ska kännas att " åh, tio dagar till har gått!" Sen har jag ju ny graviditetsvecka som också peppar var onsdag. Man måste göra något sånt här för annars blir man helt knäpp!
Framför allt nu mot slutet, men tänk så snabbt tiden har gått. Ändå kändes de som om vi aldrig skulle nå målet när jag va i typ vecka 25-27.

Men nu bollar hon runt flera gånger om dagen och jag har börjar lära mig mönstret riktigt bra, hon är verkligen vaken oftare nu och det är inte små buffar utan tryck, knuffar och sånt. Än har hon inte fått in någon femetta i revbenet så direkt. Dock lite obehagliga knuffar och trycka huvudet upp mellan revbenen.

Nu tror jag dock att hon har lagt sig till rätta för de känns annorlunda i magen och det känns mycket nere vid blygbenet och tjejmagen så att säga.

Dock har de varit många saker som ingen berättade för mig eller som jag läst innan, ändå verkar folk vilja berätta om både de ena och de andra och tydligt med en " fan ta dig om du har en bättre och lättare graviditet än mig"- min berättat att

Ett- " du har kanske bara mått lite illa i två veckor under 15-17 men vänta du de kommer." Än har jag sluppit och jag tror faktiskt att de blir borta. Jag tror att jag mände detta för ett par veckor sen med.

Två- ingen berättade för mig att trots att du går från toaletten nu och har kissat och tagit God tid på dig för att verkligen tömma blåsan så kan du ändå utan förvarning bli panik-kissig utanför dörren och i värsta fall läcka lite när du försöker böja dig fram och dra upp trosor och byxor.

Tre- Alla berätta hur tunt, spripigt, skadat och hemskt håret blir, mitt är fortfarande starkt, tjockt och vackert. När jag säger de så kommer " vänta tills du ammar" Och ett flin.

Fyra- Att de finns bitterfi**er överallt och anmatörpredikanter och köksbordpsykologer ( som min kära moster så vackert uttryckte sig en gång) överallt. De vet och viste jag. Men aldrig har så många tyckt, tänkt och anse sig ha rätten till att dela med sig av diverse hemska historier, påhittade regler, dramatiserade " om du känner så kan de vara...." Alltid negativt dessutom.

Gruppen jag startade har varit fantastiska på att peppa, lugna, tipsa och dela med sig av både bra och dåliga historier men ändå hela tiden påpekat att de utgår ifrån sig själv och inte bete sig illa för att någon har en annan åsikt eller liknande. Massa kramar till er Och jag tackar från mig och de andra förstföderskorna i gruppen för all hjälp och tips osv som de andra mammorna med tidigare erfarenheter har givit!

Fem- att det faktiskt kan göra förjävla ont trots att du ligger rakt upp och ner och chillar. Alla sa till mig att om jag bara vilar så är de lungt, men jag insåg snabbt att jag har ont oavsett och en del har de. Mitt har gått i vågor, nu har jag haft cirka 3-4 veckor där jag har haft ganska mild ömmande.

Men de verkar som om de börjar bli värre, nu känner jag dock att det är okej, för nu kan, får och ska kroppen börja förbereda sig och träna på riktigt. :)
nu känns de som om de är bra att de ömmar och drar lite här och där:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards