elftebudordet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Sent inlägg

Av Sofie - 23 maj 2015 12:12



Lunchinlägg blev det idag, jag vaknade ganska tidigt men så gick jag och vovven ut en promenad som blev en timme nästan, skönt att röra på sig så länge vi kan gå i min takt och det brukar funka när han fått kisa några gånger.


Jag har käkat frukost nu och glor bara på tv och slappar.

hade fått ett mail igår om att det fanns en match på landskronahems sida med våra önskemål, även om vi inte stressar med att röra på oss så söker vi om vi hittar något som vi känner passar oss. Men vi vill ju ha en trea och gärna med en uteplats och lite trädgård dels för hunden men också för vår skull.


Vist det fanns en matching men för 12 kvadratmeter mer och på andra våningen utan hiss så vill dom ha 15 500 kr cirka i hyra, det är löjligt. vem lägger såna summor på hyra, då är det bättre att bo i en billigare lägenhet och lägga unden 10 tusen om man nu har så mycket att lägga på hyra och köpa ett hus som du betalar till dig själv och du får tillbaka på sen om du i framtiden säljer huset. jag tycker att vår två är skit dyr och det retar mig att vi inte kan köpa ett hus i stället då vi hade kunnat få så mycket mer och bättre med trädgrd för de pengarna.


Men nu finns det inte möjlighet att köpa ett hus för vår del precis nu, vi kommer dit också. Så småning om, tills dess får vi nöja oss med det vi har, men en trea på så få kvm för 15 000 för att de ligger i landskronas "finare" delar är ju bara så förbannat löjligt. Men betalar ju inte för ytan osv, man betalar för läget, för att "Stadsdelen" man bor i heter Borstahusen.


Men men, Lördag idag och sambon ska iväg på nån meldoifestival fest senare i kväll och jag ska väl fix lite hemma, se om någon har lust att komma förbi och umgås ett tag och sådär. Vi får se vad dagen ger mig, men jag ska sy lite på lapptäcket och kanske ni får se en liten hörna av det :)

jag är inte helt säker på vad jag tycker om det än, men jag tror att det ska bli bra sen när det är klart, jag vill bara inte stressa fram de för då blir det bara slarvigt gjort, utan när jag känner att nej, nu är jag trött och magen gör ont då lägger jag undan de. =)


Hoppas att ni får en bra solig dag!

puss



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards