elftebudordet

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

5 veckor!

Av Sofie - 3 juni 2015 09:26


Go morgon!

Ja, alltså nu går de undan!
Igår kom som sagt skötbord och säng och sånt ner från vinden och skruvades ihop och ställdes på plats. Skönt och så mysigt att se de, vi har allting, men där finns ju några små saker som man ändå tänker att de hade varit bra att ha osv. Men om hon skulle komma nu så hade vi haft allt som går att förutse under normala omständigheter.

De känns maffigt och häftigt samtidigt som de är en smula skrämmande, det är ett stort ansvar som man tar på sig och jag upplever att man är så mycket mer sårbar när man får barn.

Men idag går vi in i vecka 35, det är helt galet att de redan är här!
Jag har inte orkat gå upp och ta den obligatoriska magbilden, men jag gör de sen så får ni med se;)
Magen har sjunkigt markant, den har blivit större, men jag upplever den ändå inte jätte stor. Jag trodde att den skulle bli större eller iallafall kännas större.
Otymplig och tungt är de ju, jag har inte kunnat dra upp foten till mig på tre veckor utan att hålla andan och stånka och stöna, i värsta fall bara ge upp. Tur att det är ganska skönt väder och börjar bli varmt, för strumpor har absolut blivit något som får läggas tillbaka i lådan igen:'D

Ryggen är väl de jobbiga nu, jag har redan problem med ryggslutet. Så jag är både glad och lättad över att min rygg har varit mer eller mindre smärtfri fram till i helgen. Men de har varit full fart i helgen i h jag tror att om jag vilar och gör mina övningar till ryggen i den mån de går så kommer jag nog slippa ryggont resten av tiden med. Det handlar ju om att göra de bästa av situationen just nu.

Men, nu ska jag vila en stund till, jag måste göra de var gång jag har ätit för jag blir så himla trött så fort jag har ätit.
Sen kaaanske ni får se små detaljer från lillans grejer:)

klockan tolv är de tvättetid. Tur att vi är två!
Hiss eller tvättmaskin i lägenheten hade varit så himla gött!!

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards