elftebudordet

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Fyra veckor kvar, hjälp!

Av Sofie - 10 juni 2015 11:03


God förmiddag på er fina!

Idag är de 4 veckor, givetvis plus / minus några dagar i värsta fall veckor. Men vi hoppas på att hon kommer någon dag tidigare om hon nu inte ska brås på sin mor och vara punktlig;D

Magen är tung nu och varje liten syssla straffar min rygg, men röra på sig får man ju helt enkelt göra. Annars blir man rent försoffad och pallar kanske inte förlossningen och allt som komma ska. Dock är jag noga med att tillfredställa mina behov. Så som att äta när jag är hungrig, de jag är hungrig på. Sover när jag behöver, vilar när jag behöver. Tackar nej om jag känner att jag inte orkar och bara gillar läget. De är en så kort period och jag har vist haft två-tre tillfällen då jag känt att graviditeten påverkar eller styr mig. Men annars har jag varit så inställd på att för ett tag vara lite begränsad. Men vad gör de?

Vi får en underbar liten flicka att älska och vårda och se växa upp.

Igår kväll sa sambon något som verkligen värmde mött hjärta. Jag suckade lite väl högt efter femte gången hon drog foten hårt i sidan vilket resulterar i en väldigt obekväm känsla av att hon faktiskt försöker komma ut i sidan på mig.

Sambon fråga vad de var och jag svara skitungen bråkar och han svarar " jag tycker att det är ganska häftigt att vi har en skitunge" och kramar om mig lite extra.
Mitt hjärta, ibland säger han saker så naturligt och jag lixom måste släppa bitterheten. <3

Jag kan dock inte skryta med fyra kilo längre, 8 kilo från start hade jag ökat i måndags, bm tyckte att de va lagom och att bebis växer och följer kurvan så fint.

Men men, idag ska jag försöka städa riktigt fint här hemma. Så när jag går och lägger mig ikväll så har jag ont i ryggen men njuter av känslan av ordning och reda.
För de e najs!

Men först, frukost och middagsvila!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards