elftebudordet

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Sofie - 17 juni 2015 19:39


På denna bilden låg de en riktigt god gryta för ett par minuter sedan, jag hann inte ta bild så fort de gick!;)

Köttet var grytbitar som legat i frysen länge och kände att nu var de dags!
Så jag fräste en riktigt stor lök, tärna ner grytbitarna till mindre bitar och brynte med paprikakrydda, vitpeppar och grillkrydda.
Sedan i med 2.5 koppar vatten och en tärna asian tärna och lät de koka en stund.
Sen i med 5 dl matlagningsgrädde två köttbuljonger och koka i drygt en timme.

Såååå gott, men hade slängt i purjolök, paprika, lite champinjoner, morötter, blomkål och kanske broccoli om vi hade haft hemma. Men de var slut.

Vi har alltid massa frukt hemma för jag äter mycket frukt nu under graviditeten, men annars är de typ bara gurka hemma i grönsaksväg. Tråkigt, men vi har inte orkat handla hem. :P

Men, nu har jag iaf gjort klart bb väskorna.
Mer om de sen eller imorgon:)
Puss!

Av Sofie - 17 juni 2015 11:43


Hej på er!

Nu är alla måsten gjorda, så affektiva känner jag mig. Skönt att det är gjort, men efter allt fix igår och sen en livlig tös typ hela natten plus förvärkar och ont i fogarna så har de inte blivit mycket sömn.

Men idag går vi in i Vecka 37.
Det är galet och även om jag är bekväm med tanken på att snart föda så får jag lite oro i kroppen var gång förvärken blir lite starkare eller intet känns värre nån dag.
Som jag sagt så intalar jag mig de jävligaste någonsin men är ändå lugn och i fas med tanken på att andas, fokusera, vara ett team med min älskade och iaf försöka hålla den harmoniska känslan som både jag och sambon vill uppnå.

Så bortsett från ont i rygg och höfter samt förvärkar så är de halsbrännan som kommit sista dagarna, vilket ger mig illamående.

Nu är de dags känner jag, nu är vi redo och jag är redo och allt du behöver finns här lilla du. Kom ut till oss nu!

Nu blir de en powernap och sen ska jag slänga ner de sista som fattades i skötväskan/bb väskan och sen är vi redo för världen. Allt är fixat.

Av Sofie - 17 juni 2015 08:16


Go morgon skönahöna!

Så var de onsdag morgon och strax över sju kom " klotter bilen" och väckte hela området..vist dom jobbar och så, de flesta är ändå uppe. Men ändå! Grrrrr!

Ajja, snart upp och ta på mig, köra sambon sen hem och få i mig frukost och sen börjar väl x antal timmar med telefonköer och fix. Men när det är gjort så är de skönt!

Idag byter vi vecka dessutom!:)
mer om det senare!:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards