elftebudordet

Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Sofie - 19 juni 2015 22:09


Jag har ju bestämt mig för att plugga när bebisen börjar dagis. Jag har sen ett-två år tillbaka vetat att jag velat plugga vidare, på universitet. Men de tog mig ett år att bestämma mig för vad och sen sökte jag in men kom på köplats och kom sedan inte in.
Mina betyg är bra och jag har dubbel gymnasieutbildning osv, men jag har inte läst en utbildning på gymnasiet som gynnar mig i det jag nu bestämt mig för att utbilda mig i och jobba med.

Det gör att även om mina poäng inte är dåliga så är dom inte bra nog att tävla om en plats med. Tyvärr.
Så nu har jag bestämt att jag har två högskoleprov på mig att höja mitt meritvärde. Jag ska plugga så mycket jag kan till hösten, men eftersom att vi har en liten på väg så kan de bli svårt nu i början och provet är i slutet på oktober. Jag är ganska nervös inför matten, jag är otroligt dålig på matte. Jag kommer få öva mest på de, svenskan tror jag att jag ska klara bra och engelskan är 50/50. De beror på hur nervös jag är.

Har ni några tips så ge mig allt ni har!!
Jag har vårens prov på mig med och ja, kanske nästa höst med. Men jag känner att två gånger är de okej att göra provet om de inte blir rent fördjävligt men vi får ju hoppas att något från skoltiden finns kvar;)

Men som sagt, tips är hjärtligt välkomna!

Av Sofie - 19 juni 2015 19:27


Hej på er!

Ja, ni är väl i full gång med midsommarfirandet. Vi bestämde faktiskt att stanna hemma och bara va. Vi är inte på hugget nån av oss och även om vi inte skulle på nån enorm super fest utan mysig kväll med några få Goa vänner så kände vi att nä, vi blir här.

Jag tänkte ge mig på att göra kolakakor snart och kolla vad vi behöver handla imorgon. Då de blir en himla massa bakande, städande och fix.

På söndag firar jag min 27 års dag och ska ha lite öppet hus, fyller inte år från den 24 egentligen. Men brukar fira på söndagen efter midsommar. :)
Så jag har bestämt att jag ska baka kakorna själv, brukar jag visserligen göra. Men ibland fuskar jag och köper små kakorna och i år blir de ingen tårta. Bara litet, enkelt och mysigt:)

Men nu ska jag smälta maten, sambon stod för matlagningen och bjöd på sin himla Goa fläskfilé"gryta" och himlens gott!!

Har dammsugat och framför allt soffan som vovven lägger sig i så fort han får chansen, just nu fäller han nå fruktansvärt och jag hatar verkligen när möblerna är fulla av päls. Men då får man dammsuga några gånger extra samt borsta honom typ var dag nu;)

Ja, nä men ha en fortsatt kanon kväll!:)

Av Sofie - 19 juni 2015 10:57


Go morgon på er och glad midsommar på er!

Jag öppnade ögonen precis, jag somnade vid ett och har fått sova hela tiden till nu!
Helt underbart!!

Fast nu är jag super kissig och vrålhungrig, men första hela natten på en vecka, så skönt. Jag vet att de inte blir så när hon kommer så därför blir jag så glad när jag gör de nu innan. Känns som att jag måste passa på lixom.

Första tanken var shit, nu har något hänt!
Men direkt efter börja hon tumla runt där inne som för att ge mig ett tecken att Nepp, allt är okej:)

Idag har vi egentligen inget planerat, vi kör eventuellt till några kompisar som är en bit utanför stan. De är på fel hål så att säga från bb, så vi håller de öppet, precis som med allt annat just nu. För min del vill jag gärna hitta på saker, jag är pigg och då. Men att stå 1.5 timme från bb vi tänkt oss föda på och 40 minuter, 30 om de krisar är lite skillnad. Ett annat bra bb finns mycket närmre, men vi är inställda på ett och har packat och planerat för de och vi gillar inte att ändra planer på så sätt.

Iaf, här verkar inte vara någon bebis på gång, så vi lämnar nog boet sen och firar midsommar på landet;)

Vi hörs under dagen och om inte så får ni ha en super dag och va rädda om er!

Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards