elftebudordet

Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Sofie - 25 juni 2015 22:03


Alltså, jag tror att jag har nämnt det tidigare.
Men jag såg de här programmet "Mordet". Jag ser de om jag inte har något bättre för mig, en del av mig vill fortsätta leva i min bubbla om att folk inte beter sig som de gör på de programmet. Men ja, tyvärr är det en del av verkligheten ju:/

De som gör mig så irriterad på programmet är att de förskönar de så fruktansvärt genom att lägga in kommentarer från den mördade personen. En person som är död sen flera år tillbaka, de är inte möjligt att någon kan veta vad den personen tänker, känner, vill säga eller liknande. De retar mig att dom lägger ord i mun på en avliden person. Vist, de låter väldigt Peace and Love var gång de kommer mot slutet och dom avslutar med någon kärleksfull, gullig kommentar till någon av den avlidnes nära och kära.

Men hur vet dom att personen tänker detta, känner så eller liknande!?

De är lätt att bara slå över såklart. Ibland gör jag det med, för att jag vill inte bli irriterad och arg för sådana saker. Men hade jag varit anhörig så hade jag blivit jätte illa berörd att någon lägger ord i mun på min anhörige för att de ska sluta " romantiskt" och omslaget i silkespapper.

Inte okej tv3, inte okej mordet!!

Av Sofie - 25 juni 2015 18:55


Hej eller go kväll på er!

Ja, i natt var vi säkra på att vi skulle få en bebis inom de närmsta dygnet eller att de åtminstone var på gång. Förlossningen höll med, men så efter nära två dygn av ökad smärta och värre och värre förvärkar så av tog de och kom bara nån gång då och då med mindre styrka. Så efter att jag hade lyckats få en adrenalinpumpad sambo att lägga sig och somna så deckade jag med.
Vaknade några gånger av ontet men sen under större delen av förmiddagen vårt de bara som mensvärk och några få förvärkar. Inte hela världen, men fruktansvärt frustrerande!

Så då jag tänkte att de kanske kommer igång om vi rör på oss lite och tänker på annat bestämdes de att vi ändå ska köpa födelsedagspresent till sambons kusin som fyller år imorgon. Så de blev en tur till familia, mysigt, vi gick bara i vår egen värld. Kissepaus och lite små ont . Men inget värre, nu är vi hem komna och vist, ontet, trycken och så är kvar. Men nu får hon hålla sig till på lördag. Jag kommer säkert få gå över tiden.. Men, är hon inte redo så nä då är hon väl inte de..:)

Men nu blir de slappe och massa vatten, för jag är tok törstig!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards