elftebudordet

Alla inlägg under juni 2015

Av Sofie - 2 juni 2015 12:54


Hej på er!
Vi väntar på golvläggaren, han skulle komma nu under eftermiddagen så vi chillar mest, rummet tömdes igår så vi slapp fixa med de idag. Hunden har dock legat i sovrummet mitt i sovrummet faktiskt, exakt där sängen brukar stå:'D

Är så himla spänd på att få se de nya golvet och att få inreda sovrummet och börja ta fram Litens grejer. Jag behöver de känns de som. Igår när vi börja prata om hur vi skulle inreda så utbrister jag plötsligt " ja shit nu är de nära!" Och sambon skrattar och säger ja..jo de har ju varit ett litet tag nu.. ;)
Men han har insett eller greppat de så mycket snabbare och enklare än jag.

Jag fattar ju att de kommer ett barn osv, men ja.. att få dona med hennes grejer hade nog satt igång de i huvudet ändå.

Så, idag blir en sån dag:)
kommer bild sen såklart!:)

Av Sofie - 1 juni 2015 20:57


Hej på er eller go kväll:)

Jag har precis bäddat ner mig i sängen, faktiskt madrassen som står i stora rummet, tillsammans med resten av röran och alla möbler från sovrummet.

I morse ringde dom från målerifirman och ville hämta skåpsluckorna som ska målas om, när han hade varit här och hämtat luckorna så hinner vi bara precis säga " bäst hade varit om dom ville få golvet gjort med,men såklart ska köket bli klart först, de som är minst viktigt egentligen" så ringer de på dörren.

Då var de golvläggaren, han ville mäta och när han mätt så säger han " vill ni ha golvet imorgon??" Jag blir så glad så jag ropar högt " ja!! Kan du se!!!?" Och han skrattar och svarar jajemen! Jag hoppa nästan upp i famnen och krama honom!

Så eftermiddagen har spenderats med att tömma sovrummet, sambon var snabbt iväg och va på sista delen av föräldrarutbildningen. Killarna fick 90 minuter med en manligt lokal föreläsare som vad sambon sa var himla duktig och de visade sig att de va min gamla musiklärare:)

Så i natt och kanske imorgon natt blir de övernattning i stora rummet och hunden är minst sagt förvirrad:P

Jag har mög ont i ryggen för att jag är envis och flytta byrå och akvarie själv medan sambon var iväg.. Men ja. Vila och lite massage samt värmekudde så kanske jag kommer upp imorgon;)

Så just nu ser de ut såhär.. ;)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards