elftebudordet

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Sofie - 2 juli 2015 23:30


Go kväll, faktiskt go natt för min del när som helst. Är himla trött och de har varit en aktiv dag.

Morgonen började med att hantverkare kom och satt in den nya köksbänken. Riktigt fint blev de, ska sätta upp och fixa resten i morgon så ni får bild då:)

Sen blev det byn hos föräldrarna, tvätta och städa bilen. Mamma skratta när jag i bikini överdel och mjukis kortshorts envist försöker nå mitten på motorhuven men magen tog emot, så sambon fick ta där och tak osv ist. Skönt att va i solen bara och lite bränna fick jag:)

Hem och vilade vilket behövdes, sedan duschen. Vidare till Rodhos och käka lite mat, sållas till mig och kebabrulle till älskade och sedan var det dags för bion som vi skulle sett när jag fyllde år.

Jurassic world, riiiktigt bra måste jag säga och jag är jätte kräsen med filmer. Har bara sett en eller två av Jurassic park filmerna och det va länge sen men hade sagt till sambon att ska jag nu se Jurassic World så ska den ses på bio. Men sist vi skulle se den så hade jag så himla ont. Men jag kan verkligen rekommendera den!

Nu ligger jag ner bäddad, trött, små ont i ryggen och en sprallande liten i magen som vägrar sova eller iaf vara still;)

Men sov gott sen, puss på er!

Av Sofie - 2 juli 2015 10:05


Sitter och tittar på Arga snickaren, jag minns när de började visas. Anders som är programledare fick jätte hård kritik att han va för hård och för på osv. Jag såg från första avsnitt och då min pappa alltid gjort allting själv när de gjorts om i vårt hem och jag är pappas flicka så har jag också alltid varit med och i tonåren var de alltid jag och pappa som renoverade.
Jag har lärt mig massor av de och jag älskar att göra om och se resultaten framför mig och när de sen är klart så är de en häftig känsla att säga att man gjort de själv ( eller varit med och gjort de) från start.

Men dessa människorna som är med i detta programmet. Alltså vad tänker dom på?
HUR tänker dom? I en del program är ju hela hemmet ett stort byggprojekt, med små barn som går/kryper runder med laddade sladdar, hål i golvet, mögel osv. Någonstans måste man väl tänkt " okej, idag/ denna helgen kör vi sovrummet. Golv, tapet, lister, takmålning( ja va de nu är som ska göras) så blir de klart." Nästa helg kör man köket eller ja. Var de nu är man har börjat dra i.
Men att börja beta av så man kommer ut de. Inte fan nöjer man sig med att bo i kaos varken som par eller som föräldrar och barn i ja i en del fall över tio år.

Något så enkelt som att lägga nytt golv, tapetsera om, sätta lister, måla tak/fönster och sånt. De tar inte så jäkla lång tid. Att skylla på att man har barn är inte acceptabelt heller. En sak i taget, beta av ett rum i taget och städa undan i rummet och inred de. Så det blir färdigt.

Herre gud, så förbannat svårt är de inte!

Av Sofie - 2 juli 2015 08:22


Go morgon!
Köket blir äntligen färdigt idag!
Hantverkarna är här nu och sätter i den nya köksbänken. Kommer bli så fint!
Skåpen målades för två-tre veckor sen och de är precis i den nyansen vi tänkte oss, handtagen ska bytas ut, de vi vill ha finns på IKEA. Så vi ska köpa de nästa gång vi är iväg och handlar, förmodligen blir de ju efter att liten kommit. Men de är strunt samma, de är fint med dom gamla handtagen med:)

Ska se om jag kan sno några gardiner hos mor i eftermiddag med;D

Så fort dom gått ska jag slumra en timme extra, sen ska jag se om jag på börjar en storstädning i lägenheten.
De behövs verkligen!

Ni får bild sen:)
Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards