elftebudordet

Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Sofie - 3 juli 2015 17:31



De har varit riktigt varmt idag och jag har sovit dåligt i natt. Så jag har mest bara gjort ingenting. Nu står nypotatis på kok med dill<3 och till det blir de gräddfil och dill/gräslök och ost/bacon köttkorv till sambons stora lycka.

Sedan ska han iväg och jag tänker passa på att plocka lite här hemma nu när de börjar bli lite svalare. Jag brukar inte känna av värme alls, de ska upp över 30 grader för att påverka mig. Men magen gör de ju lite annorlunda:)

Men strunt i de, det är inte jätte långt kvar och nästa vecka blir de lite svalare. De blir skönt, 20-25 grader känns okej nu mest för att jag blir så hönsig med hunden. Tycker så synd om honom när det är varmt.

Men men, hoppas att ni får en bra fredagkväll och om det vankas öl så drick några kalla för mig med;D
puss!

Av Sofie - 3 juli 2015 07:56


Sina innersta tankar och känslor när ord inte riktigt räcker till.

Klockan är strax efter sju, för ett par sekunder sedan öppna du ögat och log, la din hand på min arm och drog med tummen tills du somnade inom några sekunder igen. Den korta stunden, de två sekunderna som du med dina blå snälla ögon tittade mig i ögonen gjorde min morgon.

Om ca tre veckor har vi varit förlovade i ett år, om ytterligare några månader har de gått två år sedan den där novembernatten som vi somnade tillsammans tätt in till och jag minns hur jag redan då kände behovet att ha dig runt mig.

Jag fann ordet " älska" i samma mening som ditt namn otroligt fort och aldrig har jag använt de så innerligt som jag gör för dig.
I upp och ner gånger, med och mot gångar har vi stärkt varandra och mycket har hunnits med på dessa knappa två åren.

Och hur ofta jag än säger att jag älskar dig så kan jag inte bli kvitt känslan av att du inte kan förstå hur innerligt älskad och älskvärd du är i min värld.

Just nu mitt i skrivandets stund börjar de tumla runt i magen på mig och ännu en gång blir jag påmind. Någon där inne, hälften du och hälften jag som vi ännu inte känner, gör sig påmind.
Många gånger under graviditetens gång har jag funderat på hur mitt hjärta ska orka ta in mer känslor, mer kärlek och brye för ännu en person. Hur ska vi kunna hålla henne under våra vingar och samtidigt förbereda henne för framtiden, hur ska jag få plats med mer kärlek för en person i min kropp när du har fyllt mitt hjärta så innerligt på så kort tid?

Den största kärleksförklaringen jag kan tänka mig gav du mig den kvällen du sa att vi borde skaffa barn. Två dagar efter att du satt en ring på de där fingret. De fingret som jag hade sparat öppet för någon speciell.

Nu, nästan exakt ett år senare ligger jag nöjd med värk i magen i sängen och ser på dig och hoppas att när som helst få se dig hålla vårt barn i din famn och veta att hon är på den mest kärleksfulla platsen i världen.

Jag älskar dig Niklas.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards