elftebudordet

Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

Ordet bebis.

Av Sofie - 12 juli 2015 12:17


De är nog de mest sagda ordet i vårt hem just nu eller ett ord som refererar till bebisen.

Ingen bebis i natt heller, faktum är att de lilla ajjandet jag hade på kvällen är borta, jag har varit ute en liten promenad med hunden och nyss ätit lite. De var bra filmer på tv till sent igår så de blev lite lång sovande idag.
Jag får sammandragningar som vanligt, men mycket mer än så händer inte..

Jag tänkte som jag skrev igår att idag och imorgon ska jag storstäda. Damma, plocka undan, slänga sånt som ska slängas, dammsuga från topp till tå och den tå till topp.

Jag har nån pirrig, lyckorus känsla som kommer och går och jag tror att bebis också känner de för när tusen kommer så sprallar hon på extra. Mysigt, de är faktiskt en av få saker som har med att där är en krabbat i magen.

Men vem är jag att klaga, de finns dom som desperat vill ha barn men inte kan. Jag är jätte glad över att äntligen efter många års väntan på rätt person, rätt tid, rätt rum osv. De finns inget sånt. Jo, den rätta personen kanske. Men de finns inte rätt tid och rum att skaffa barn. Man kan vist ha bättre förutsättningar än andra. Men vi har inga hinkar med guldpengar undangömda, men vi kommer klara oss jätte bra ändå.

Man får kanske välja bort något intresse, att äta ute ofta, hitta på dyra saker osv. Men de är det värt.

Två dagar till, snäääälla lilla loppan säg till och rör på dig nu, vi vill träffa dig!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards