elftebudordet

Alla inlägg under juli 2015

Av Sofie - 19 juli 2015 06:58


Detta är ju skit löjligt.
gick hela dagen igår och hade ont mer eller mindre hela tiden. Va helt hundra på att de var på gång och hade riktigt ont med värkar på ca 20 minuters mellanrum i flera timmar under kvällen.
vaknar nu och de är som bortblåst.

Bara löjligt att hålla på såhär ju, kom loss nu annars kan de ta mig tusan va så.

Hungrig och bitter är jag också.

Av Sofie - 18 juli 2015 08:41


Vaknade av en jätte förvärk. Just när jag vaknade så trodde jag att jag var kissig så jag gick upp och kissa direkt för att de gjorde då ont.

Har de sista dagarna fått som kraftig mensvärk när jag är kissig, bara lugn. De är inte uv, de är bara att lillan trycker på röret och runt om. Iaf, så jag gick direkt för att kissa men de kom inget direkt.. då insåg jag att de kanske va förvärk, så jag blev sittandes en liten stund. Sen gick jag tillbaka in och la mig.

Nu ligger jag här, halv trött, små ont som var morgon nu mera och ett unnerligt sug efter mannagrynsgröt!
Jag älskar de, men brukar inte äta de på sommaren precis:'D
Men de får nog bli en skål sådan om en liten stund, spelar ju ingen roll när man äter de egentligen;)

Hoppas att ni får en bra dag!
Puss!

Av Sofie - 17 juli 2015 13:10


Blev morgonrunda med vår lurviga när sambon gick till jobb och sen decka jag en timme.. nu har jag dammsugat lägenheten, bäddat sängen och ätit lunch. Om en timme ska doggyn ut igen och tills dess ska jag se på de okända och dricka en kopp te.

Sen ska jag fixa akvariet och även se om jag kan bli klok på sambons akvariet med. De har fått nån alg grej som vägrar ge med sig. Så får väl köra lite forskning och se om jag kommer på problemet.

Dom där jäkla räkorna vi köpte till mitt akvariet har totalförstört mina växter också. Så jäkla sur blir jag, för de va riktigt fint med allt och jag tänkte att de är roligare med räkor som rengör än en ful mal. Men nu ser akvariet förjävligt ut ist.

Men men.
Hoppas att ni har en kanon dag:)

Av Sofie - 17 juli 2015 05:08


Go morgon på er!

Eller ja, jag vet inte om de ska räknas som go morgon för mig. Jag släckte Tv:n halv ett och somnade ganska direkt. Men sen vaknade jag vid halv fem och var tok kissig och dessutom klarvaken.
Sambon somna redan halv tio igår kväll och sover gott i nu, då jag inte vet om han hann ställa sin klocka innan han somna så ringer min klocka vid sex så jag vet att han inte blir sen.

Men vad tusan ska jag göra till dess lixom:'D
Jag börjar bli hungrig igen trots att jag åt en stor skål med kalaspuffar och mjölk med ett glas O'boy precis innan jag la mig. De verkar dock inte ha gjort någon skillnad. Jag skulle behöva äta något och sen sova ett par timmar till.. inte lönt nu. Kan lika bra vänta och äta frukost tillsammans med N ju.

Magen är lugn, hon rör lite på sig och sådär som vanligt. Men inga tecken på att hon planerar att flytta ut. Typiskt både mig och N. Rätt vad det är kommer hon med full fart och vi kommer säkert föda i väntrummet eller något sånt. Måtte Niklas hinna hem innan vi måste ge oss iväg. Jag hoppas att hon bestämmer sig för att komma i helgen. Så har jag honom hos mig.

Det är så himla viktigt för mig( honom med) att ha honom hos mig. Dels för att det ju är en stor grej som jag inte vill att han ska missa men även för att han gör mig stark han är min klippa och vi är ett bra team. Jag behöver honom när jag tar mig igenom värkarna, ontet. Ja, allting.

Men men, jag får väl ligga och slappa till larmet kommer igång. De är så väldigt tyst ute. Inte ens fåglar hörs, trots att de verkar va en fin morgon/natt.

Jag måste fylla på vatten i akvariet, den hörs..pumpen har kommit över vattenytan och de låter som ett jäkla vattenfall. Otroligt irriterande.. Men det ska ändå städad så jag kan väl ta mig an de idag tillsammans med dammsugningen som inte blev gjort igår.. ;)

Puss!

Av Sofie - 16 juli 2015 14:35


Ja, klockan är halv tre. Jag har fortfarande inte gjort något vettigt.. jo, hunden har fått en liten promenad och jag har hunnit äta tre gånger. Hungrig hela tiden!:P

I fem timmar har jag försökt få tag på någon på skatteverket, det är tredje dagen denna veckan som jag försöker nå dom men dom sätter mig inte ens i kö. Frustrerande som fasiken!

Jag tänkte att jag ska ta och reda mig och dammsuga. De absolut värsta jag vet är när de fastnar päls och sånt på fötterna eller på kläderna om man hamnar på knä eller så. Jag hade tänkt borsta doggen med, för de är dags igen, fäller tok mycke!

Men vi ses sen kanske!:)
puss!

Av Sofie - 16 juli 2015 07:35


Go morgon!

Ja, ni hörde rätt. Detta trodde jag aldrig!
Igår gick vi in i vecka 41, allt är lugnt i magen, lite små värkar/förvärkar då och då och enormt svårt att kissa då hon tränger röret. Men annars är där ingen skillnad från för två,tre veckor sen.
Lite öm i ryggen och de låser sig väl i ljumskar och ryggslutet då och då, hugger till i underlivet när jag reser mig för fort och då. Men ja, inget som tyder på att hon är på väg ut. Ingen stress, men innan veckans slut tycker jag gott att hon kan komma.

Tur att de händer mycket och många planer runt oss just nu så man inte blir helt tokig i huvudet av väntan. För det är det vi gör nu. Väntar och väntar, men man måste påminna sig att leva under tiden. Så man inte fastnar i sängen eller soffan och bara sitter och väntar.

Idag tänkte jag ringa några samtal, dammsuga och om jag orkar så ska jag storstäda badrummet. Sen får vi se.

Jag har sen några dagar tillbaka spånat på en stor bädd i lappteknik till hunden. Han har en halvdan som jag över en eftermiddag slängde ihop till honom. Men den är inge fin och jag kan gott behöva något att sysselsätta mig om dagarna med.
Vi får se vad jag får för mig;)

Puss!

Av Sofie - 14 juli 2015 10:29


De spänner om fötterna.. Ja..De är faktiskt allt jag känner. Mina joggingskor spänner om fötterna, i synnerhet om högerfoten. Annars är de som när jag va i v 20. Utom att magen står rakt ut i vädret och utgår man från naveln så är den sprängfärdig.

Igår gick sista biten på slemmproppen, då kom de några pinvärkar men avtog mot natten igen och i morse kom några små.

Nu är de vecka 40, fullgången, nu ska du börja komma ut!!

Barnmorskan lovade hinnsvepning om tappen var redo, låt oss hoppas de!

Av Sofie - 13 juli 2015 06:44


Hej på er!

Har precis ätit lite frukost med sambon som ska ge sig iväg till jobb. Jag hoppar tillbaka ner i sängen igen. Strax efter att sambon somnat vid ett i natt kom de en enorm spänningshuvudvärk som var så fruktansvärt påtaglig så jag låg bara och vände och vred på mig. Gick upp och tog en Alvedon men de hjälpte inte och de ville inte ge sig!

Kvart över fem titta jag på klockan fortfarande ingen sömn och sex ringde sambons klocka. De är ändå regnväder idag och jag ska ingenstans utom ut med hunden sen efter lunch. Så jag tänker stanna här tills dess. Några samtal ska ringas, men de går fort. Har så himla ont i bakhuvudet och upp över vänster sidan. Blää!

Lite mensvärk och små ont bak i ryggen med. Men de får gärna va där, får vänta öka till senare idag dock.. Men ändå.

Ajja, hörs väl under dagen:)
Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards