elftebudordet

Alla inlägg under juli 2015

Av Sofie - 12 juli 2015 12:17


De är nog de mest sagda ordet i vårt hem just nu eller ett ord som refererar till bebisen.

Ingen bebis i natt heller, faktum är att de lilla ajjandet jag hade på kvällen är borta, jag har varit ute en liten promenad med hunden och nyss ätit lite. De var bra filmer på tv till sent igår så de blev lite lång sovande idag.
Jag får sammandragningar som vanligt, men mycket mer än så händer inte..

Jag tänkte som jag skrev igår att idag och imorgon ska jag storstäda. Damma, plocka undan, slänga sånt som ska slängas, dammsuga från topp till tå och den tå till topp.

Jag har nån pirrig, lyckorus känsla som kommer och går och jag tror att bebis också känner de för när tusen kommer så sprallar hon på extra. Mysigt, de är faktiskt en av få saker som har med att där är en krabbat i magen.

Men vem är jag att klaga, de finns dom som desperat vill ha barn men inte kan. Jag är jätte glad över att äntligen efter många års väntan på rätt person, rätt tid, rätt rum osv. De finns inget sånt. Jo, den rätta personen kanske. Men de finns inte rätt tid och rum att skaffa barn. Man kan vist ha bättre förutsättningar än andra. Men vi har inga hinkar med guldpengar undangömda, men vi kommer klara oss jätte bra ändå.

Man får kanske välja bort något intresse, att äta ute ofta, hitta på dyra saker osv. Men de är det värt.

Två dagar till, snäääälla lilla loppan säg till och rör på dig nu, vi vill träffa dig!<3

Av Sofie - 11 juli 2015 22:10


Satt och blev rastlös och då blir jag automatiskt irriterad. Egentligen är jag ganska trött, men bara i huvudet och ögonen. Inte kroppen, den verkar bara vara typ..

Satt och stirra på extrastolarna och tänkte nä nu ska dom jäklarna bort!
Rulla ur soffan, började bära ut stolarna i trappen, de är bara en avsats upp till vinden så de är inget jobbigt så sett.
Upp med alla 11 stolarna plus akvarieskålen.
Väl uppe på vinden så insåg jag hur jäkla stökigt och små saker inslängda här och där. Så efter 45 minuters ploclande och städande och fixande så hade jag tömt ut två lådor och packat om de, tömt massa påsar som jag ist lagt i lådor, ställt de lite mer organiserat och helt plötsligt så såg de inte ut som om vi hade till ett helt hem till där uppe. Vi har egentligen bara en möbel där och den är en massiv ekskänk som är svin tung och tanken är att jag ska rusta upp den, finns inte plats till de just nu, men om ett par veckor så:)

Diskade och plocka undan i köket när jag kom ner. Nu ligger jag och blippar med ögonen. De blir nog ingen bebis idag heller, men men, då hinner jag kanske storstäda lägenheten och fixa en sista gång. ;)

Puss!

Av Sofie - 11 juli 2015 21:04



Hej på er!
Tredje dygnet med kommande och gående förvärkar, mensvärk, riktiga kraftiga kramper i rygg, mage och ljumskar osv.

Idag var hon beräknad till från början men flyttades fram till den 14 juli. Jag har, ja typ alla har trott att hon skulle komma tidigare, sånt är ju inget man vet. Men de kändes så, jag var dock inställd på att gå iaf till 40, sen att hon skulle komma innan full 40.
På tisdag är jag fullt fullgången så att säga, då är sista träffen men barnmorskan, om tappen är redo så görs en hinnsvepning.

Jag har ju inte gått över tiden än, men jag är helt säker på att jag kommer göra de. Även om jag går med små ont hela tiden och blir värre då och då. Så känns de ändå inte riktigt så nära som jag vill ha de. Men så kan de ju vända på en femöring.. hoppas att jag vaknar och har tok ont i natt!

Puss!

Av Sofie - 10 juli 2015 10:19


Go morgon!

Ja, såhär i slutet är de en frustrerande prövotid för både ens nerver men även mammans kropp.
Sen cirka två veckor tillbaka har jag haft förvärkar, Inga super onda. Men de tar ändå på kroppen. Lyckligt nog har jag fått sova mer eller mindre hela nätter borträknat en- två kissepauser.

Men de sista två nätterna har jag vaknat av riktigt onda förvärkar och vid halv fem till runt sex- halv sju i morse låg jag och fick verkligen fokusera och testa hur bra jag hade övat på min andning.
De gick bra och jag var säker på att jag snart skulle få väcka sambon i förberedelse syfte. Men icke, de klinga a. Igen och nu är de åter bara mensvärk som ömmar och då och då blir de lite lite värre men absolut inget som påverkar mig.

Så vi får väl se, jag ska fixa lite här hemma, känns som jag gjort de hela veckan. Men något lite, dammsuga kan man inte göra för ofta inte heller skura toaletten, den kan aldrig bli för ren. Så får vi se om magen vill sätta igång igen:)

Puss!

Av Sofie - 9 juli 2015 19:16


Idag va vi ( jag) på MVC och gjorde vanlig kontroll. Kollade för urinvägsinfektion, dock trodde inte barnmorskan att de var urinvägsinfektion utan att lillan trycker på och det gör att urinvägarna blir lite ansträngda vilket gör ont såklart.

Iaf, lillan är lite liten. Hon är inom ramen men som barnmorskan så att då både jag och sambon var små när vi föddes och jag är inte särskilt stor Så är det inte konstigt att lillan är liten. Dock verkade hon bara lite "kort", inte liten till vikten. Hennes hjärtljud vart som vanligt kanon och starkt, mina värden och tryck var som vanligt kanon.

Jag har haft ganska mycket tryck neråt i två dar typ, mensvärk och förvärkar som kommer och går och lillan är nu fixerad ordentligt plus att jag har som jag trodde ökat lite i vikt. Så de står nu att från invägning har jag gått upp 10 kg. Inget som stör mig alls och barnmorskan trodde att de kommer jag gå ner bara genom förlossningen. Vi får se:)

På tisdag är hon beräknad, jag hoppas att hon bestämmer sig för att komma i helgen dock, den 11 var hon planerad från början, så jag hoppas att hon kommer då:D

Fast då är vi på namngivning för söta kusinbarn så samtidigt får hon gärna sätta igång mot kvällen och komma på söndag;)

Ajja, strunt samma. Hon är hjärtligt välkommen när helst hon känner för de:)

Av Sofie - 9 juli 2015 16:44


Hur är det möjligt att större delen av Sveriges befolkning som är innehavare av ett facebook-konto just nu har en pressbild som har regnbågens alla färger vattenprintad över bilden. Vi vet alla vad det betyder, vi är alla( hoppas jag) överens om att de är fantastiskt.

Men för mig är det förvirrande. Vi talar om att alla är olika, Alla faller inte för motsatt kön, Alla attraheras av olika saker och vi har alla sin sak som de faller för.
Jag dras till män, specifikt min blivande man. Men jag har inga problem med att säga att en tjej är snygg eller sexig eller att tuttar är Nice. Tuttar är Nice, på många vis.

Men sen åh andra sidan så är de ett enormt hysteri kring att alla är lika värda, gämnställdhet, lika löner, mannen ska ha lika mycket hemma tid med barnet som mamman osv.

Vi kommer göra så att jag kommer vara hemma iaf ett år med vår lilla. De var inget som vi behövde diskutera, för både mig och sambon var de bland det mest naturliga när försäkringskassans papper skulle fyllas i.
Det är av många anledningar som det är mest logiskt, men vi är båda lite gamla i sättet att leva på..enligt många.

Jag älskar att la baka och laga mat, lägger oftast upp mat till oss båda och serverar sambon. Jag städar i nio av tio fall när han inte är hemma. Inte för att han tycker att jag stör eller att han inte vill hjälpa mig utan för att jag vill städa, de ska göras på ett vist sätt " till sofie-standarden" som sambon uttrycker de. Jag har inte en vit handske som jag går och kollar hemmet med.
Jag stor trivs när vi bjuder hem släkt, familj och vänner och jag får baka och fixa från dagen innan och antagligen är helt slut framåt kvällen men jag mår så himla bra och är så lycklig när alla äter gott, pratar, ler, skrattar, kids springer och busar och de är så himla mycket kärlek och lycka i luften. Då , när jag tittar ut över kaoset då är jag så oförskämt nöjd med livet.

Varför måste allt vara antingen eller. Varför kan inte alla bara få göra de som passar dom. Ibland behöver jag hjälp, då hjälper han till, ibland ber jag honom sätta sig vid datorn och bli där för jag behöver städa och då gör han de.

Kan inte alla bara få ha sitt system och massa folk runt om kan väl sköta sitt utan att sätta regler för hur vi ska leva våra liv.. ?

Av Sofie - 7 juli 2015 07:50


Morron!

Sambon hann jobba en dag, nu ligger han med feber, tok förkyld och dålig hals och har manssjukan. Inte läge att vara sjuk nu och jag hoppas att jag slipper de. Jag blir sällan sjuk dock, så de är väl 1 på 100 att jag skulle bli sjuk. Han får kurera sig ordentligt nu ett par dagar så om och när lillan kommer är han bra samt att han kan börja jobba igen. Så himla typiskt att han blev sjuk nu:/

Men två maskiner är igång i tvättstugan, de är bara dom två som ska tvättas. Igår insåg jag att allt badande och nedkylande med våta handdukar till hunden har gjort att vi inte hade fler rena handdukar. Vi snackar runt 15 handdukar på en vecka!:'D

Så jag är klar vid nio, skönt:)
Idag blir de nog en lugn dag för oss. Sambon får ha lite lugn runt sig tills han blir bättre, inte för att jag brukar härja här:)

Ses sen, puss!

Av Sofie - 6 juli 2015 07:15


Go morgon!

Sambon drog till praktiken nyss, de är en konstig känsla. I nästan två år har han i nio av tio fall varit hemma när jag kommit hem, under större delen av graviditeten har han varit med mig. Det är konstigt hur van man blir vid en del saker. Även om vi inte pratar jämt, är i samma rum eller sitter i knäet på varann så är han där. Om jag mumla nått ointressant så säger han "va?" Och om jag vill fråga något eller funderar på något och behöver någon att bolla med så är han där.

Jag förstår och har förstått att han precis som jag och så småningom om vår lilla tös kommer vara på varsin plats ett par timmar om dagen förr eller senare. Jag antar att just nu är jag väl lite extra känslig med graviditeten, de börjar närma sig slutet och nånstans har de tagit rot i kroppen.

Men iaf, just idag vaknar givetvis sambon tokförkyld. I flera månader har han haft " fritt" och givetvis idag när han äntligen börjar sin praktik då ska han vakna förkyld.
Tur att febern verkar ha hållt sig borta, får hoppas att det bara är en kortis. Så han kan få vara där nu fram till det är dags att föda.

Well, jag har ätit lite frukost. Men än känns de för tidigt att gå upp, då blir dagen så långt. Jag är inte trött dock, så jag läser lite och slumrar kanske till klockan ringer vid nio:)

Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards