elftebudordet

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Sofie - 1 september 2015 12:01


Jag har aldrig haft problem med att få dagarna att gå, även när jag är hemma hela dygn i rad. Jag har inga problem med att glo på tv en hel dag eller läsa en bok i flera timmar i sträck, jag får inte dåligt samvete för att vara lat.

Jag älskar fartfyllda dagar, de månaderna som jag jobbade på hållplats och hanterade evenemang, caféet och massa annat samtidigt, jobbade ibland 8-22 och sov i en av sofforna när de var lunch. Dom dagarna älskade jag, ju mer att göra desstu gladare var jag!:)
Jag älskar att ha massor att göra men jag har inga problem med att lata mig i flera fleradafar. Hade jag kunnat så hade jag haft de så som på hållplats alla då får i veckan eller måndag till fredag iaf. Nu funkar de inte då vi har vår lilla, men en eller två dagar i veckan hade de inte skadat någon om jag körde dubbla pass.

Jag funderar på hur jag efter mammaledigheten ska fortsätta, jag har inget jobb att gå tillbaka till egentligen. Jag hade säkert kunnat komma tillbaka på mina gamla skolor igen, utan problem. Men de börjar bli dags att stabilisera sig mer.

Jag vill plugga, men är rädd för att inte komma in eller att inte klara de med en liten, jag brukar iofs klara många saker samtidigt, men de har inte handlat om mitt barn. Prioriteringen är förändrad, dock tror jag på utbildning. Vi får se, rastlösheten har börjat infinna sig, mitt huvud stimuleras inte. Måste komma på något:)

Av Sofie - 1 september 2015 04:03



Haha!!
Flummiaste ever!!

Sitter och kollar på tv och fördriver tiden då dottern min inte är trött och vill helst tramsa i mammas famn. Då knappedosan ligger för långt bort för att jag ska orka klydda och ta den så de blir de som går på 7an nu fram till de är dags att sova igen. Vilket antagligen inte blir tillräckligt snart;)

Men jag fick två timmars sömn innan så det är ganska lugnt, jag försöker att inte boka något innan klockan tolv dagen på dagen just för att vi har inte riktigt fått in en vettig dygnsrytm än och de är väl inte riktigt så nödvändigt än heller, men håg försöker vända så hon sover på natten ett längre pass, men jag hatar att hålla henne vaken och de är nästan omöjligt med och jag vägrar väcka ett sovande barn om det inte är absolut nödvändigt.

Just nu tar hon mini tupplurer "sittandes" bredvid mig.

Men men nu flummar vi vidare framför detta Haha!!!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards