elftebudordet

Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Sofie - 6 oktober 2015 09:50


Jag kämpa i förgår för att hålla Isabella vaken till halv elva för att komma in i rött rutiner igen, hon sover oftast 7-21/21.30 och äter sen sover 22.30-06.30 Men hade kommit av sig då den föra veckan var väldigt rörig så i helgen försökte jag vända tillbaka henne, hon sov full natt söndag till måndag, men så hade pappa henne på kvällen igår när han kom hem och jag sa tydligt att hon inte fick somna.

Ligger hon i gråter och är helt utmattad så självklart får hon somna, men ofta somnar hon för att hon myser och då kan hon hellre sysselsättas och få in männskliga rutiner. De drabbar inte N lixom. De är jag som får vara uppe hela natten sen gå med huvudvärk och en sur bebis hela nästa dag.

Så, mycket riktigt, vid fem bestämde hon sig för att hon minsann inte var trött. Så de var bara till att snällt gå upp, nu somna vi runt halv sju och sov till halv nio, men de har inte blivit många timmars sömn i natt.

Dessutom har jag mensvärk och första mensen efter graviditeten har kommit, så jag är allmänt små sjuklig, vilket tydligen är vanligt.

Nu har hon fått mat och somnat på mig, så jag tänker passa på att gå in och lägga henne i sängen och sen krypa ner i min säng med, då jag bara fick ligga i den i typ 30 minuter i natt. Ikväll tänker jag va stenhård mot N. En sån här natt till vill jag inte ha;)

Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards