elftebudordet

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Sofie - 14 oktober 2015 16:26


Precis kommit hem, gjort vid maten, in i ugnen, ner med t ätten och på med de två första maskinerna.

Tvär trött, men de måste göras. Städa får jag göra imorgon eller senare i kväll.

Puss!

Av Sofie - 14 oktober 2015 11:31


God morgon!

Bella somnar nu mera vid nio på kvällen, en lagom tid kan jag tycka. Men så vaknar hon fyra och vill ha mat, helt okej egentligen. Men i natt va de segt, sen vaknar hon runt åtta igen. De är då jag brukar/borde stanna uppe för att inte sova för många timmar och bli tröttare istället för piggare.
Men de är så gott att glida ner i sängen igen, nu sover hon utan problem i sin egen säng.

Vaknar hon så ligger hon gärna och slår lite på mobilen, drar i nån av mallarna eller ligger och försöker vifta till sina fötter typ?
I natt va de ingen jobbig natt, utan en lat mamma. Dessutom vaknade inte Isabella från vid halv elva efter åttafrukosten så jag fick sova länge, vilket va dumt av mig. För nu är jag typ trippelt trött jämfört när jag matade henne.

Men skit i de, nu har jag ätit..druckit frukosten och gottar mig med en kopp kaffe i detta nu. Ansiktet är helt morgonsvullet som vanligt, blir ert ansikte med de?
Jag är alltid svullen i ansiktet och ögonlocken är röda och svullna första 1-2 timmarna. Framför allt om de varit varmt i sovrummet och jag har sovit dåligt.
De kan ju inte vara bara jag som blir de?:P

Idag står städning och tvättning på schemat. Tvätten börjar vid 16, då ska jag helst hunnit få ordning här. De tar inte långtid, så stort är de inte..faktiskt så är de himla litet och de blir mindre känns de som. Efterhand som Bella blir äldre ju mindre plats har vi känns de som:P

Sambon är dålig och ligger i sängen. Hoppas att de bara är hans magkatärr som bråkar, annars har vi nog maginfluensa på gång och de vill vi inte med lilla tösen så liten. Får hålla tummarna!

Men, Bella är

Men vi hörs under dagen!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards