elftebudordet

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2015

Istid i lägenheten

Av Sofie - 16 oktober 2015 10:14


Jag älskar denna lägenheten, av många anledningar. Men varje år i oktober/november blir de tokkallt, elementen går på fullspeed och ändå är golven iskalla och de känns dragit och kallt. De är hemskt och ännu värre nu med en liten dessutom. Jag älskar att gå barfota och är jätte glad för att gå i bara trosor och tröja när jag är hemma och slappar bara. Men de går inte här. Jag vill att Bella ska kunna ligga och spralla i blöja och så småningom om kunna vara små barn och springa och leka i tisha och blöja som ungar ska! Men de går inte här, trots ett element som vi fått hem(lånat av föräldrarna) och precis som var år göra slut på flera värmeljus i veckan så är de kallt.

Dom som har lägenheten vi har fått ( lycka) sa att dom inte satt på elementen än och där va varmt och behagligt vilket gjorde mig otroligt glad och lättad. Vi hinner flytta dit innan de blir riktigt kallt ute förhoppningsvis så de är skönt, lagom till hon börjar bli redo att springa i stolen och sånt. Blir kanon!?

Vi har så glada och lättade att vi fick lägenheten och jag längtar till jag får inreda som jag vill och att vi får inreda Isabellas rum, guuud va jag längtar efter de!

Jag gick i gång i huvudet i samma sekund som jag hade lagt luren. De ska bli härligt att kunna börja sy och få mina projekt att börja rulla med.

Energin är så hög att jag står och studsar på stället just nu, gott!!???

#Skål!

#flytta #movingforward #varmtoskönt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards